Show simple item record

dc.contributor.advisorKeskin, Sevgi
dc.contributor.authorOrhan, Ayça
dc.date.accessioned2020-12-29T13:50:45Z
dc.date.available2020-12-29T13:50:45Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434340
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ortaokul düzeyindeki sosyal bilgiler derslerinde eğitimsel anlamda teröre karşı önlem almak, bu bağlamda yapılacak eğitimlere yol açabilmek ve ortaokul öğrencilerinin doğru bir terör algısına sahip olabilmelerini sağlamaktır.Araştırma doğası gereği nitel araştırma yöntemi ile modellendirilmiştir. Nitel araştırmalarda genel olarak süreç üzerine odaklanılmaktadır. Süreç ise anlama üzerinedir. Araştırmacı her zaman sürecin belirleyicisidir. Veri toplama ve veri analizine yön veren araştırmacıdır. Nitel araştırma özelden genele doğru ilerleyen bir süreçtir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik desen kullanılmıştır.Araştırma; iki uygulama şeklinde gerçekleştirilmiş olup, ilk uygulama 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminde, ikinci uygulama ise 2016-2017 öğretim yılı güz döneminde gerçekleştirilmiştir. İlk uygulama 8 farklı şehirde, ikinci uygulama Sakarya ilinde bulunan 4 farklı ortaokulda yapılmıştır. Uygulama 5-8. sınıf düzeyindeki 638 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir.Nitel çalışmalarda en sık kullanılan veri toplama aracı olan görüşme kullanılmıştır. Uzman görüşü alınarak altı soruluk yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Öğrencilerin kişisel bilgileri alınmamış olup sadece cinsiyetleri belirlenmiştir. Veri analizinde ise betimsel analiz ve içerik analizi yapılmıştır. Öğrencilerin terör algısı incelendiğinde; can alan, şiddet yanlısı, olumsuz kişilik ve psikolojik özellikleri olan, toplumsal düzeni bozan, insanları kışkırtan ve etkileyen ile insani olmayan gibi terör uygulayıcısının kişisel özellikleriyle betimlendiği ana temalara ulaşılmıştır. Terör olayları sonucunda insanların sosyal-toplumsal, psikolojik ve ekonomik olarak etkilenmektedir. Öğrenciler terörün nasıl engelleneceği konusunda `eğitimin önemli olduğu, gerekirse silahlı mücadelenin yapılabileceği ve uzlaşma sağlanabileceği ya da başta idam olmak üzere, birçok ceza verilmesi gerektiği ve onlardan korunma ve güvenlik önlemleri alınması gerekliliği` üzerinde durmuşlardır.
dc.description.abstractThe aim of this research is to make measures against terrorism in educational in social studies in secondary school level, to lead to trainings in this context and to ensure that secondary school students have a correct perception of terror.The nature of the research was modeled by qualitative research method. In qualitative research, the focus is on the process in general. The process is about understanding. The researcher is always the determinant of the process. It is the researcher who directs data collection and data analysis. Qualitative research is a process that moves from specific to general In the study, phenomonological model was used from the qualitative research designs. Research consists of two applications. The first application was made in 2014-2015 academic year spring semester and the second one is in 2016-2017 academic year fall semester. The first application was carried out in 8 different cities and the second one was carried out in 4 different secondary schools in Sakarya. Application was made with 638 students at 5-8 grade level.Interview that the most commonly used data collection tool was used in qualitative studies. A structured interview form was prepared with six questions based on expert opinion. Students' personal information was not received and only the gender was determined. In data analysis, descriptive analysis and content analysis were performed.When the students' perceptions of terror are examined, it was reached to the main themes in which the terror practitioner is depicted with their personal characteristics as taking lives, blood-thirsty, negative personality and psychological characteristics, disorganiser, provoking and affecting people, non-human. As a result of terrorism, people are affected socially, psychologically and economically. The students were emphasized that `education is important about the prevention of terrorism, if it is necessary, armed struggle can be made and reconciliation can be achieved or the necessity of many penalties in particular to the death penalty and the necessity of protection from them and security measures.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBir fenomen olarak çocukta terör algısı
dc.title.alternativeTerror perception of children as a phenomen
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-09
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEffectiveness of training
dc.subject.ytmTerror
dc.identifier.yokid10254166
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid554277
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess