Show simple item record

dc.contributor.advisorKıyıcı, Mübin
dc.contributor.authorBaştuğ, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-29T13:50:40Z
dc.date.available2020-12-29T13:50:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434312
dc.description.abstractProgramlama konusu eğitimin birçok basamağında öğrencilere öğrenmesi zor gelen konular arasında yer almaktadır. Ortaokul düzeyinde programlama eğitimi `Bilişim Teknolojileri ve Yazılım` dersi kapsamında öğrencilere verilmektedir. Dersi etkili olarak yürütebilmenin yollarından biri Scratch ve benzeri görsel programlama dillerini kullanmaktır. Fakat görsel programlama dillerinin algoritma öğretimi konusunda başarılı olduğu halde programlama öğretimi konusunda birtakım sınırlılıkları mevcuttur. Bu sorunu çözmek için hem Scratch gibi blok mantığının kullanıldığı, hem de bu kodların karşılığı olan `JQuery` kodlarını içeren bir yazılım araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Bu araştırma, JQuery tabanlı blok programlama (JTBP) sistemini öğrencileri ileri seviye programlama dillerine hazırlamak amacıyla geliştirmek ve bu yazılımı 6. Sınıf öğrencilerinin programlamaya yönelik tutumlarını değiştirmede etkililiği ve öğrenci görüşleri üzerinden değerlendirmek üzere gerçekleştirilmiştir. Çalışma bulguları, geliştirilen JTBP yazılımının öğrencilerin programlamaya yönelik tutumlarını, özellikle kendi özgün tasarımlarını yaptıktan sonra büyük oranda olumlu yönde değiştirdiğini göstermiştir. Öğrenciler programlamayı daha çok sevmeye başlamışlarıdır. Oyun tasarımı ve bilişim konusunda kendilerini geliştirme isteklerinde artış gözlenmiştir. Ancak programlamaya yönelik motivasyon ve programlamayı önemli görme durumlarında belirgin bir değişim gözlenmemiştir. JTBP yazılımına yönelik öğrenci görüşleri incelendiğinde öğrenciler yazılımın hoşlarına gittiğini ve yazılımı heyecanlı buldukları belirtmişlerdir.
dc.description.abstractThe subject of programming is among the subjects that are difficult to learn in many stages of education. The programming education at secondary level is given to the students within the scope of `Information Technologies and Software` course. One of the ways to carry out the lesson effectively is to use Scratch and similar visual programming languages. However, although visual programming languages are successful in teaching algorithms, there are some limitations in teaching programming. In order to solve this problem, a software was developed by the researcher which includes block logic such as Scratch and JQuery codes corresponding to these blocks.This research was carried out to develop the JQuery based block programming (JTBP) system in order to prepare students for advanced programming languages and to evaluate this software on the effectiveness of changing 6th grade students' attitudes towards programming and to evaluate the software by students' opinions.The study findings showed that the developed JTBP software significantly changed the students' attitudes towards programming, especially after making their own original designs. Students begin to like programming more. An increase was observed in their desire to develop themselves in game design and informatics. However, there was no significant change in motivation towards programming and the importance of programming. When the students' opinions about JTBP software were examined, the students stated that they liked the software and found the software exciting.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleJquery tabanlı blok programlama öğretiminin programlamaya yönelik tutuma etkisinin değerlendirilmesi (Başiskele örneği)
dc.title.alternativeEvaluation of the effect of jquery-based block programming on attitude towards programming (Başiskele)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer programming
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10261203
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582057
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess