Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalışkan, Hüseyin
dc.contributor.authorKaygisiz, Necip
dc.date.accessioned2020-12-29T13:50:39Z
dc.date.available2020-12-29T13:50:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434308
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde tarihsel empati becerisinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlayarak bu etkinlikleri uygulamak ve etkinliklerin etkililiğini öğrenci görüşleriyle birlikte incelemektir. Öğrenci ürünleri/etkinliklerine göre tarihsel empatinin özelliklerini öğrencilerin gösterme düzeyinin nasıl olduğu ve tarihsel empatiye dayalı işlenen sosyal bilgiler derslerine yönelik öğrenci görüşlerinin nasıl olabileceği araştırmanın iki temel problemini oluşturmaktadır. Eylem araştırmasına yönelik bu araştırmada değerlendirme betimsel analize dayalı olarak yapılmıştır.Eylem araştırması süreci iki ana problem ve araştırmanın alt problemleri çerçevesinde devam etmiştir. Bu doğrultuda uygulayıcı tarafından çoğunlukla birincil kaynaklar kullanılarak oluşturulan etkinliklerde değerlendirme tarihi empati özellikleri dikkate alınarak yapılmıştır. Ortaokulda öğrenim gören 8'i kız ve 9'u erkek olmak üzere 17 öğrenci çalışma grubunu oluşturmaktadır. `Ekonomik ve Sosyal Hayat` ünitesine yönelik beş kazanım on etkinlik eylem araştırması sürecine yayılmıştır. Ayrıca araştırma sürecinde uygulanan etkinliklerin tarihsel empati becerisini ortaya çıkarmadaki verimliliği öğrenci görüşleriyle ifade edilmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin etkinliklerdeki yanıtları dikkate alındığında tarihsel empati özelliklerinin birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü özelliklerine ulaştıkları görülmüştür. Ancak beşinci ve altıncı düzeylere öğrencilerin ulaşma durumlarının düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin tarihsel empati etkinliklerinin uygulanmasına yönelik olumlu bir tutuma sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Tarihsel Empati, Sosyal Bilgiler, Empati Etkinlikleri, Öğrenci Ürünleri, Öğrenci Görüşleri.
dc.description.abstractThe aim of this research is to prepare activities for gaining historical empathy skills in 7th grade social studies course and to implement these activities and examine the effectiveness of these activities together with the students' opinions. Two basic problems of the research can be are how the level of showing the characteristics of historical empathy according to students' products/activities and how the students' views towards social studies courses based on historical empathy. In this action research, the evaluation was based on descriptive analysis.The action research process continued with two main problems and sub-problems related to the research. In this respect, the evaluation was conducted by the practitioner in the activities mostly formed by using primary sources considering the historical empathy characteristics. The study group consisted of 17 middle school students (8 girls and 9 boys). Five achievements and ten activities intended for the unit `Economical and Social Life` were extended to the action research process. In addition, the efficiency of the activities applied in the research process in revealing the historical empathy skills has been expressed with the students' views. As a result, when the students' responses in the activities were taken into consideration, it was seen that historical empathy features reached the first, second, third and fourth level of characteristics. However, it was concluded that students' level of reaching the fifth and sixth levels was low. It was also concluded that the students had a positive attitude towards the implementation of historical empathy activities.Key Words: Historical Empathy, Social Studies, Empathy Activities, Student Products, Student Opinions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTarihsel empati etkinlikleriyle işlenen sosyal bilgiler derslerinin öğrenci ürün ve görüşlerine göre incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of social studies courses held by historical empathy activities according to student products and views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-28
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmpathy
dc.subject.ytmEmpathic inclination
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmHistory education
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmEffectiveness of training
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10256445
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555105
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess