Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Serhat
dc.contributor.authorDervişoğullari, Makbule
dc.date.accessioned2020-12-29T13:50:26Z
dc.date.available2020-12-29T13:50:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434227
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, özel yetenekli öğrencilerin problem çözme ve yaşam boyu öğrenme becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek ve bu puanların cinsiyet, okul/ilçe, sınıf ve yaş değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Bu çalışmada, ilişkisel tarama yönteminden yararlanılmıştır. Bu araştırmaya İstanbul Anadolu yakasında yer alan Kartal, Ataşehir ve Kadıköy ve Avrupa yakasında bulunan Bahçelievler ilçelerinde yer alan Bilsemlerde eğitim alan toplam 254 öğrenci katılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği ile Problem Çözme Stilleri Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmada verilerin analizi için gerekli frekans, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri hesaplanmış; t-testi, ANOVA testi ve Pearson Çarpım Moment Korelasyonu testi analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda çalışmaya katılan özel yetenekli öğrencilerin, yaşam boyu öğrenme ölçeği puanları problem çözme stilleri ölçeği puanları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin cinsiyet, okul/ilçe, sınıf ve yaş değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Problem çözme stillerinin cinsiyete göre somutluk alt boyutunda ve toplam problem çözme stilleri puanları açısından kızlar lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşturduğu gözlemlenmiştir. Problem çözme stilleri ölçeği puanlarının okul/ilçe ve yaş değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Problem çözme stillerinin yaş değişkenine göre somutluk alt boyutunda 6-10. sınıf öğrencilerine göre, 5. sınıf öğrencileri lehine anlamlı bir şekilde farklılık oluşturduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between problem solving and lifelong learning skills of gifted and talented students and to determine whether these scores differ according to gender, school/district, class and age variables. In this study correlational research was used. 254 students participated in this study from Kartal Bilsem, Ataşehir Bilsem and Kadıköy Bilsem and Bahçelievler Bilsem. The data of the study were collected with the help of Personal Information Form, the Lifelong Learning Tendency Scale and the Problem Solving Styles Scale. Frequency, arithmetic mean and standard deviation values were calculated for data analysis and t-test, ANOVA test and Pearson Product Moment Correlation Coefficient test were performed. As a result of the study, a positive relationship was found between the lifelong learning scale scores and problem solving styles scale scores of gifted and talented students. It was determined that lifelong learning trends did not show a statistically significant difference according to gender, school/district, class and age variables. It was observed that problem solving styles were statistically significant in favor of girls in terms of `concrete` sub-dimension and total problem-solving style scores. Problem solving style scale scores did not show a significant difference according to school/district and age variables. And also it was found that there was a statistically significant difference in the `concrete` sub-dimension between 5th grades vs 6-10th grades in favor of 5th grade students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel yetenekli öğrencilerin problem çözme ve yaşam boyu öğrenme becerileri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between problem solving and lifelong learning skills of gifted and talented students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-29
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGifted
dc.subject.ytmGifted children
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning level
dc.subject.ytmLifelong learning
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10256631
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555150
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineYaşam Boyu Öğrenme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess