Show simple item record

dc.contributor.advisorKeskin, Sevgi
dc.contributor.authorAslan, Halil İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-29T13:50:08Z
dc.date.available2020-12-29T13:50:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434119
dc.description.abstractBu araştırmada ortaokul İngilizce ders kitapları, aktarılan değerler bağlamında analiz edilmiştir. Araştırmada 2018-2019 eğitim-öğretim yılında devlet okullarında okutulan 5. Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf ve 8. sınıf ders kitapları incelenmiştir.Araştırmada toplam 40 tema incelenmiştir. İncelenen temalarda her bir değer veriliş şekline göre ayrı ayrı ele alınmıştır.Yapılan araştırma neticesinde ders kitaplarında sporseverlik değerinin toplamda en çok işlenen değer olduğu tespit edilmiştir. Sporseverlik değerinden hemen sonra sırasıyla sorumluluk, sağlıklı olmaya önem verme, farklılıklara saygı ve hayvan sevgisi en sık işlenen değerler olduğu tespit edilmiştir. Bu değerler çoğunlukla örtük bir şekilde görseller ve metinler aracılığıyla verilmiştir. Barışsever olma, dürüstlük ve kitap sevgisi değerleri en düşük sıklıkta verilen değerler olduğu tespit edilmiştir. 2018 yılında yayınlanan İngilizce öğretim programında öğrencilere aktarılması hedeflenen adaletli olma, sabırlı olma, diğerkam olma gibi değerlerin ders kitaplarında yeterince yer bulamadığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Değerler, İngilizce ders kitapları, değerler eğitimi
dc.description.abstractIn this study, secondary school English textbooks were analyzed in the context of values. In the research, 5th Grade, 6th Grade, 7th Grade and 8th Grade textbooks which are used in 2018-2019 academic year, have been studied in public schools in 2018-2019 academic year.A total of 40 themes were examined in the study. In the themes examined, each value was handled separately according to the way it was presented.As a result of the research, it was determined that the value of love of sports was the most used value in the textbooks. Immediately after the value of love of sports, responsibility, respect for differences, and love of animals were found to be the most frequently used values. These values are mostly given implicitly through visuals and texts. It was determined that values of peace, honesty and love of books were the values given in the lowest frequency. It has been determined that the values such as fairness, being patient and altruism, which were aimed to be conveyed to the students in the English education program published in 2018, weren't used enough.Keywords: Values, English textbooks, Values educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul ingilizce ders kitaplarındaki değerler
dc.title.alternativeValues in the secondary school english textbooks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10269146
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583355
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDeğerler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess