Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahan, Firdevs
dc.contributor.advisorYüksel, Doğan
dc.contributor.authorPamukoğlu, Melek
dc.date.accessioned2020-12-29T13:49:55Z
dc.date.available2020-12-29T13:49:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434047
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı bir vakıf ve bir devlet üniversitesinin İngilizce Hazırlık Okulları Programlarının öğrenci ve öğretmen görüşleri açılarından değerlendirilmesidir. Bu bağlamda, Stufflebeam ( 1971) tarafından geliştirilen CIPP, (bağlam, girdi, süreç, ürün) değerlendirme modeli olarak kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2018-2019 akademik yılında bahsi geçen vakıf üniversitesindeki 253 öğrenci ve 27 öğretmen ve devlet üniversitesindeki 155 öğrenci ve 23 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler hem nitel hem de nicel yollar ile toplanmıştır. Nitel veriler toplam 408 öğrenciye ve 50 öğretmene 46 maddeden oluşan anketler yardımıyla toplanmış ve SPSS 22.0 ile analiz edilmiştir. Nicel veriler ise yapılandırılmış görüşme soruları ile 7 öğretmenden toplanarak, ortak temaların belirlenmesi ve yorumlanması yoluyla analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgular, vakıf ve devlet üniversitesi bağlamında öğrenci ve öğretmen görüşleri arasında anlamlı farklılık olduğunun ortaya koymuştur. Vakıf üniversitesindeki hem öğrenci hem de öğretmen görüşlerinin devlet üniversitesine göre tüm CIPP değerlendirme boyutlarında daha olumlu olduğu bulunmuştur. Çalışmanın sonuçları her iki okulun da hedeflerini kısmen gerçekleştirebildiklerini ancak daha etkin olabilmesi için amaç, hedef, materyal ve fiziki şartların geliştirilmesi ve uyarlama yapılması gerektiğini göstermiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate the English Preparatory programs of one foundation and one public university in terms of student and teacher perceptions. In this content, CIPP (context, input, process, and product) evaluation model developed by Stufllebeam (1971) has been used. The sampling of the current study has consisted of 253 students and 27 teachers of a foundation university; and 155 students and 23 teachers of a public university in 2018-2019 academic year.The data has been collected both quantitative and qualitatively. The quantitative data has been gathered through 46-item questionnaire with participation of totally 408 students and 50 teachers and the data has been analyzed SPSS version 22.0. The qualitative data has been collected through structured interview questions asked 7 teachers, and the data has been analyzed by defining common themes and commenting.The findings of this study revealed that a significant difference between the perceptions of students and teachers has been detected. The perceptions of both students and teachers of foundation university have been higher than the perceptions of the students and teachers of public university in terms of all components of CIPP evaluation model. The results of the study showed that both programs have partly succeeded their objectives but to be more effective, the targets, materials and physical conditions had better to be improved and modified.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEvaluation of the english language preparatory programs with student and teacher perceptions through CIPP (Context, input, process, product) model: Public and foundation university sampling
dc.title.alternativeİngilizce hazırlık programlarının öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda CIPP (Bağlam, girdi, süreç, çıktı) modeli aracılığı ile değerlendirilmesi: Devlet ve vakıf üniversite örneklemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10268444
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583171
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess