Show simple item record

dc.contributor.advisorAltun, Mustafa
dc.contributor.authorİpek Karakurt, Gülşah
dc.date.accessioned2020-12-29T13:49:55Z
dc.date.available2020-12-29T13:49:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434043
dc.description.abstractBu araştırmada Nur İçözü'nün çocuk romanları, çocuk edebiyatı temel öğeleri ve ilkelerine göre incelenmiş, öğrenci görüşlerinden yola çıkılarak değerlendirilmiştir. Romanlar konu, ileti (mesaj), kahramanlar, çevre, dil ve anlatım ögeleri açısından ele alınmıştır. İkinici aşamada, ilköğretim ikinci kademeden 72 öğrenciyle görüşülmüş ve görüşme sonucu elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir.Araştırma, Sakarya ili Geyve ilçesinde bulunan Osmangazi Ortaokulunda 2017-2018 eğitim- öğretim yılında ilköğretim 5., 6., 7. ve 8. sınıfa devam eden öğrencilerle, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Nur İçözü'nden e-posta (EK- 2) ile alınan bilgi doğrultusunda incelenecek çocuk romanları belirlenmiştir. Belirlenen bu kitaplar öğrenciler tarafından okunmuş olup sonrasında görüşme formları verilmiştir. Öğrencilerden, formdaki çocuk edebiyatının temel ögeleri ve ilkeleri bağlamında hazırlanan soruları okudukları eserden hareketle cevaplandırması istenmiştir. İncelenen romanların bahsedilen ilkelere uygun olup olmadığı hem romanların iç ve dış yapı özellikleri hem de öğrencilerin bakış açılarından hareketle belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırma sonucunda Nur İçözü'nün romanlarının genel itibariyle, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin seviyesine uygun olduğu, çocuk edebiyatının temel ögelerine ve ilkelerine dayandığı, öğrencilere tavsiye edilebileceği sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this research, the children's novels of Nur İçözü were examined according to the basic elements and principles of children's literature and evaluated according to the views of the students. Novels are discussed in terms of subject, message ,characters, environment, language and expression. At the second stage, 72 students from the second grade of primary education were interviewed and the data obtained from the interviews were analyzed with descriptive analysis method.The research was carried out with the semi-structured interview form prepared by the researcher at the 5th, 6th, 7th and 8th grade primary school students at the Osmangazi Secondary School in Geyve district of Sakarya in the 2017-2018 academic year.According to the information received from Nur İçözü, children's novels to be examined were determined. These books were read by the students and then the interview forms were given. The students were asked to answer the questions prepared in the context of the basic elements and principles of the children's literature in the form. It was tried to determine whether the novels were appropriate for the mentioned principles, both from the internal and external characteristics of the novels and from the point of view of the students.As a result of the study, it was found that the novels of Nur İçözü are generally appropriate to the level of the second grade students of elementary school, that they are based on the basic elements and principles of children's literature and can be recommended to the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleNur İçözü`nün romanlarının çocuk edebiyatının temel ögeleri bağlamında incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the novels of Nur İçözü's the context of the children's literature
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-27
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChild relativity
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.identifier.yokid10271853
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583754
dc.description.pages251
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess