Serbest etkinlikler dersinin incelenmesi: Nallıhan örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
2010-2011 eğitim öğretim yılında ilköğretim programına eklenen Serbest Etkinlikler dersiyle öğrencilerin zorunlu ders yüklerinin hafifletilerek sosyal, kültürel, sanatsal, eğitsel faaliyetlere katılmaları; böylece sosyal, bilişsel, fiziksel ve kültürel gelişimlerine katkı sağlanması hedeflenmiştir. Bu araştırmada söz konusu uygulamaların sınıf öğretmenleri, veliler ve öğrencilerin görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, var olan durumu ortaya koymak amacıyla betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara ili Nallıhan ilçesinde yer alan sekiz ilkokulda görev yapan 40 öğretmen, 300 ilkokul öğrencisi ve 42 veli oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin serbest etkinlik uygulamaları hakkındaki görüşlerini tespit edebilmek amacıyla üçlü likert anketler kullanılmıştır. Anket formlarında açık uçlu sorular da yer almıştır. Elde edilen veriler SPSS istatistik paket programı ile analiz edilerek bulgular yorumlanmıştır. Serbest etkinlikler dersinin değerlendirilmesine ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli anketlerinden elde edilen bilgilerin tutarlılığını denetlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formlarından ve gözlem formundan faydalanılmıştır. Görüşmeler 10'ar öğretmen, öğrenci ve veliyle yapılmış olup iki hafta süre ve 10 – 15 dakika ile sınırlı olarak yapılmıştır. Farklı okullardan rastgele seçilen üç öğretmenin sınıflarında serbest etkinlikler dersinde gözlem yapılmıştır. Öğretmen, öğrenci ve velilere uygulanan tüm ölçekler araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Araştırma sonucuna göre, dersin iyi tanıtılamadığı, dersin tam olarak amacına ulaşmadığı, kılavuz kitap ve kaynaklar konusunda sıkıntıların halen devam ettiği görülmüştür. Bu veriler göz önüne alınarak araştırmada, alandaki araştırmacılara ve uygulamacılara yönelik olarak önerilere yer verilmiştir. With the 2010-2011 academic year and an extracurricular time activities lesson added to the curriculum of primary education, by alleviating the obligatory lessons, it is aimed that the students should attend the social, cultural, artistic and educational activities, and thanks to extracurricular time activities lesson,their social, mental, physical and cultural developments will be better. This research aimed to evaluate the applications which have been mentioned according to the views of class teachers, parents and students. The sample of the research consists of 40 teachers, 300 primary school students and 42 parents who are randomly selected from the parents of eight primary schools in Nallıhan district of Ankara province. Three point likert scale surveys were used as data collection tools in order to determine the opinions of teachers, parents and students about extracurricular time activities. In the questionnaire forms, open-ended questions were also included. The date obtained has been presented by analizing SPSS statistical package program. Structured interview and observation forms are used in order to check the consistency of the data obtained from teachers, students and parents' questionnaires.Interviews were conducted with 10 teachers,students,parents and these interviews lasted for two weeks,they were limited to 10 -15 minutes. In the three classroom belongs to three randomly selected teachers from different school were made an observation during the extracurricular time activities lesson. All scales applied to teachers, students and parents were developed and implemented by the researcher. According to the results of the research, it is seen that the lessons are not well introduced, ıt is not reached the aims of lesson, and the difficulties about guidebook and resources are still continuing. Taking this data into account, the recommendations for researchers and practitioners in the field have been included in the study.
Collections