Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile sosyal ağları kullanım amaçları arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Bayrakcı, Mustafa | |
dc.contributor.author | Sari, Buşra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:49:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:49:52Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434027 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile sosyal ağları kullanım amaçları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini; 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Sakarya ili Adapazarı-Erenler-Serdivan-Arifiye-Söğütlü-Ferizli ilçelerinde devlet okullarında görev yapmakta olan 647 ortaöğretim öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırma verilerinin elde edilmesinde Delson (1982)'un geliştirdiği, Yalçınkaya ve Tonbul (2002)'un Türkçe'ye uyarlanan ve daha sonra Korkut (2009) tarafından güncellenen `Sınıf Yönetimi Becerisi Ölçeği`, Usluel, Demir ve Çınar (2014) tarafından geliştirilen `Sosyal Ağların Kullanım Amaçları Ölçeği` ve araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde `SPSS 20.0: The Statistical Package for the Social Sciences` paket programı kullanılmıştır. Veriler araştırmada ele alınan problem durumlarına uygun olarak, betimsel (aritmetik ortalama, standart sapma) ve ilişkisel (Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi, Spearman's Korelasyonu) istatistik tekniklerinden yararlanılarak değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda; sosyal ağların kullanım amaçları ölçeğinin alt boyutu olan `iletişimi sürdürme` ile sınıf yönetimi beceri ölçeğinin alt boyutu olan `sınıf içi etkileşim ve davranış düzenlemeleri` arasında pozitif yönde, zayıf/düşük seviyede ve anlamlı olan bir ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bu sonuca göre öğretmenlerin sosyal ağları `iletişimi sürdürme` amaçlı kullanma durumları artıkça `sınıf içi etkileşim ve davranış düzenleme` düzeylerinin az da olsa artacağı söylenebilir. Ayrıca ortaöğretim öğretmenlerinin sosyal ağları `iletişimi sürdürme` amacıyla kullanmalarındaki nedenlerin %0,06'sının sınıf yönetimindeki `sınıf içi etkileşim ve davranış düzenleme` faktöründen kaynaklandığı tespit edilmiştir. Araştırmanın bir diğer sonucunda da sosyal ağların kullanım amaçları ölçeğinin alt boyutu olan `içerik paylaşma` ile sınıf yönetimi beceri ölçeğinin alt boyutu olan `plan-program etkinlikleri ve fiziksel düzen` arasında pozitif yönde, zayıf/düşük seviyede ve anlamlı olan bir ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bu sonuca göre öğretmenlerin sosyal ağları `içerik paylaşma` amaçlı kullanma durumları artıkça `plan-program etkinlikleri ve fiziksel düzen beceri` algılarının az da olsa artacağı söylenebilir. Ayrıca ortaöğretim öğretmenlerinin sosyal ağları `içerik paylaşma` amacıyla kullanmalarındaki nedenlerin %3'ünün sınıf yönetimindeki `plan-program etkinlikleri ve fiziksel düzen` faktöründen kaynaklandığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to examine the relationship between the classroom management skills of secondary school teachers and their use of social networks.This research is a descriptive study in the survey model. Samples of this research consist of 647 secondary school teachers who work in public schools in Adapazarı-Erenler-Serdivan-Arifiye-Söğütlü-Ferizli districts of Sakarya between 2016 and 2017 education and teaching years.The `classroom management skill scale` developed by Delson (1982), adapted to Turkish by Yalçınkaya and Tonbul (2002), and later updated by Korkut (2009); the `social networks'usage purposes scale` developed by Usluel, Demir and Cinar (2014), and the `personal information form` prepared by the researcher were used in obtaining the research data.In the analysis of the obtained data, `SPSS 20.0: The Statistical Package for the Social Sciences` package program was used. The data were evaluated in accordance with the problem situations discussed in the study by usingdescriptive (arithmetic average, standard deviation) and relational statistical techniques (Mann Whitney U Test, Kruskal Wallis Test, Spearman's Correlation).Results of the study revealed that a weak/low level, positive way, and meaningful relationship was found between `maintaining communication, which is the sub-dimension of the purposes of social networks' usage scale and `in-class interaction and behaviour regulation`, which is the dimension of the classroom management skill scale. According to this result, it can be said that the levels of `in-class interaction and behaviour regulation` will also increase in renewing themselves, even if is low, as teachers' purposes of using social networks to `maintaining communication` increase. Besides, 0,06% of the reasons for teachers ' use of social networks for `maintaining communication` it is detected to be derived from the `in-class interaction and behaviour regulation` factor in classroom management. In another result of the research, in a weak/low level, positive way, and meaningful relationship was found between `sharing content`, which is the sub-dimension of the purposes of social networks' usage scale, and `Plan-program activities and physical layout`, which is the dimension of the classroom management skill scale. According to this result, it can be said that their perceptions of `Plan-program activities and physical layout` will also increase, even if is low, as teachers' situations of using social networks to `sharing content` increase. Besides, 3% of the reasons for secondary school teachers ' use of social networks for `sharing content` it is detected to be derived from the `Plan-program activities and physical layout` factor in classroom management. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile sosyal ağları kullanım amaçları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | Relationship between class management skills of secondary school teachers and their goals of using social networks | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-28 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social networks | |
dc.subject.ytm | Virtual networks | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.identifier.yokid | 10274238 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 584124 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |