dc.contributor.advisor | Okur, Alpaslan | |
dc.contributor.author | Güneş, Kenan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:49:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:49:51Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434024 | |
dc.description.abstract | Küreselleşen, sınırları ortadan kalkan, her şeyin rahatlıkla ulaşılabilir olduğu bir dünyada dil öğrenmek kaçınılmaz olmuştur. Dünya tek bir millet gibi hareket etmekte ve bu küçük gezegenin her noktasında iletişim kurmak amacıyla yabancı dil öğrenmek bir seçim, bir lüks olmaktan ziyade, bir zaruriyet haline gelmiştir. Söz konusu durumda yabancı dil olarak özellikle İngilizce öğretimi ön plana çıkmaktadır. Uzun yıllardır İngilizce öğretimi dünya çapında birçok farklı kaynakla, çeşitli yaklaşımların ışığında geniş bir yelpazedeki yöntem ve tekniklerle yapılmaktadır. İngilizce öğretim kitapları bu konuda artık kitapların içeriği, üniteler, temalar, sözcükler gibi birçok konuda sistemlerini oturtmuş durumdalar. Kur sistemiyle kitaplar A, B, C düzeyleri dil öğretimi yapmaktalar. Dünyada çok yaygın olarak konuşulan İngilizcenin öğretimi bu kitaplar sayesinde belirli bir standarda ve güvenirliğe ulaşmıştır. Cambridge, Oxford, Richmond gibi üniversite temelli yayınlar dünya çapında basılı, görsel ve işitsel olarak dil öğretim materyalleri sunmaktalar. Bu kitaplarda kullanılan temalar, temalar içindeki sözcükler benzerlikler taşımakta, belirli ve standart bir çerçeve sunmaktadır. İngilizcenin uluslararası platformda konuşulmasına paralel olarak Türkçe de dünya üzerinde en yaygın konuşulan dillerden biridir. Türkçenin çok geniş coğrafyalarda konuşuluyor olması, Türkiye'nin dünyada giderek daha fazla söz sahibi olması gibi sebeplerle Türkçenin de yabancı dil olarak öğretilmesi konusu önem kazanmıştır. Yabancı dil olarak Türkçe öğretim kitaplarının bu alanda vereceği hizmet oldukça değerlidir. Söz konusu hizmetin hangi standartlarda verileceği, kitapların dil öğretim kitapları olarak göstereceği kalite ve verimlilik bu konuda üstünde durulması gereken unsurlardandır. Bu bakış açısıyla bu tez çalışmasının amacı uzun yıllardır belirli bir standartta dil öğretimi yapmakta olan İngilizce kitaplarıyla yabancılara Türkçe öğretim kitaplarını ünitelerde hâkim olan temalar, bu temalar altında öğretilen sözcükler, kalıp ve sosyal ifadeler açısından karşılaştırmaktır. Böylece İngilizce kitaplarının yıllardır kur düzeylerinde sunduğu tema ve sözcük bazlı çerçeve ile yabancılara Türkçe öğretim kitaplarındaki çerçeve arasındaki farkların saptanması ve yabancı dil olarak Türkçe öğretim kitaplarının eksikliklerinin görülmesi hedeflenmektedir. Böylelikle yeni baskılar için faydalı bir kaynak olması amaçlanmaktadır. Çalışmada öncelikle sözcük kavramı, sözcük öğretimi, kalıp sözler ve sosyal ifadeler üzerinde durulmuştur. Akabinde yapılan karşılaştırma ve elde edilen bulgular ele alınmıştır. Söz konusu karşılaştırma için A1 ve A2 düzeyindeki yabancı dil olarak İngilizce öğretim ders kitapları New Headway, Face2face, Big Picture; yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitapları İstanbul, Gazi TÖMER, Yeni HİTİT 1 kitapları incelenmiştir. Karşılaştırmalar tablo halinde de sunulmuştur. Son bölümde ise bulgular ışığında elde edilen sonuçlar ve kitaplar için öneriler yer almaktadır. Anahtar Sözcükler: Yabancı Dil Olarak Türkçe, Tema ve Sözcükler, Sözcük Öğretimi, Kalıp İfadeler, Yabancılara Türkçe Öğretimi. | |
dc.description.abstract | It is inevitable to learn a foreign language in globalizing world that has no boundaries any more. The world acts one and only nation and learning a foreign language to communicate in this little planet is a must rather than a choice and luxury. English language comes into prominence in these circumstances. Teaching English have been conducted worldwide for years with plenty of sources in a wide range of methods and techniques in the light of various approaches. The books of teaching English have a certain system with regard to the content, units, themes and words. Language teaching is conducted in terms of A1-2, B1-2, and C1-2 level system. Teaching English has reached to a certain standard thanks to these books. University based publishings such as Cambridge, Oxford, Richmond present world-renowned printed, visual and auditory books. The themes, words of themes have similarities and exhibit a standardized frame.Besides English, Turkish is also one of the most common languages correspondingly. Based upon the usage of Turkish in a wide geography, and the rising role of turkey in the world, teaching Turkish as foreign language has a big importance. The mission of the books of teaching Turkish as a foreign language is quite valuable. Therefore, it is a significant component to fasten on the standards, quality and productivity the books serve.The aim of this thesis study is to make a comparison between the English teaching course books that have certain standards and course books of teaching Turkish as a foreign language in terms of themes prevailing units, the words (vocabularies) taught in these themes, routines and social expressions. Hereby identifying the differences between the course books of teaching English and the course books of teaching Turkish as a foreign language and specifying of the deficiencies of the Turkish course books involved are intended. Thus this research is aimed to be beneficial for the next editions. Primarily in this study, the concept word, teaching vocabulary, routines (formulaic sequences) and social expressions are dwelled upon. Subsequently, the comparison and acquired findings appear. For comparison involved, the course books of teaching English as a foreign language New Headway, Face2face, Big Picture; the course books of teaching Turkish as foreign language İstanbul, Gazi TÖMER, Yeni HİTİT 1 that all are A1 and A2 levels were examined. The comparison is also presented as a chart. In the final section, there are results obtained from the findings and recommendations for the books.Keywords: Turkish As a Foreign Language, Theme and Vocabulary, Teaching Vocabulary, Routines (Clichés, Formulaic Sequences), Teaching Turkish For Foreigners. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitapları ile yabancı dil olarak İngilizce öğretimi ders kitaplarının tema ve tema içeriğindeki sözcükler açısından karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | The comparison of the coursebooks of teaching Turkish as a foreign language and the coursebooks of teaching English as foreign language | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-20 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign domestic students | |
dc.subject.ytm | Foreigners | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Logology | |
dc.identifier.yokid | 10265699 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 563531 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı | |