Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı içeriğini kullanma ve e-içerik geliştirme durumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
FATİH Projesi kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından okullardaki eğitim ve öğretim altyapısının geliştirilmesi ve öğrencilere eğitim süreçlerinde fırsat eşitliği sunabilmek amacıyla çeşitli teknolojik yatırımlar yapılmaktadır. Proje kapsamında Eğitim Bilişim Ağı (EBA) isimli çevrimiçi eğitim platformu oluşturulmuştur. MEB tarafından öğretmenlerin mevcut araçları kullanımlarını desteklemek amacıyla hizmetiçi eğitim (HİE) kursları düzenlenmektedir. Bu bağlamda mevcut çalışma MEB bünyesinde değişik branşlarda çalışan öğretmenlerin EBA içeriğini kullanma ve içerik geliştirme durumlarını betimlemek ve çeşitli değişkenler bakımından karşılaştırma yapmak üzere gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan 268 öğretmenin e-içeriği kullanım ve geliştirme durumlarına yönelik veriler, üç bölümden oluşan bir anket aracılığı ile toplanmıştır. Toplanan veriler Jasp isimli istatistiksel analiz programıyla incelenmiş, araştırma soruları kapsamında çapraz tablolar, T-testi ve ANOVA ile betimsel ve karşılaştırmalı analizler yapılmış ve betimsel sonuçlar elde edilmiştir. Bu çalışma ile öğretmenlerin EBA ve e-içerik kullanımı ve geliştirme durumları ortaya çıkarılmış ve gruplar arasındaki farklar bulgulanmıştır. Bireysel e-içerik kullanımı, geliştirilmesi ve yardımlaşma durumlarında branşlara, lisans düzeyinde eğitim alma, HİE alma durumlarına göre önemli farklar olduğu anlaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda katılımcıların e-içeriği kullanım ve geliştirme durumlarının düşük düzeyde olduğu ve e-içerik kullanma ve geliştirme süreçlerinde bireysel kullanım ve yardımlaşma düzeylerinin değişkenlere göre bazı durumlarda farklılıklar gösterdiği bulgulanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin e-içerik kullanma ve geliştirme süreçlerinde kendi branşları bazında daha çok hizmet öncesi ve HİE almaya ihtiyaçları olduğu, sunulan e-içeriğin geliştirilmesi ve çeşitlendirilmesi gerektiği, EBA'nın kullanıcılar için kullanım kolaylığı sağlaması gerektiği, EBA konusunda daha fazla tanıtıma ihtiyaç olduğu sonucuna varılmıştır. Hizmet öncesi alınan eğitimlerin içerik, kapsam ve sayı olarak çeşitlendirilmesi ve HİE'lerin branşlara göre yapılandırılıp sıklıklarının arttırılması önerilmektedir. There are several technological investments by Turkish Ministry of Education within the scope of FATİH Project. An online learning platform called Education Information Network (EIN) was developed. Various inservice courses (IC) were held in order to support teachers to use available tools. Current descriptive study aims at describing the use and e-content development status of teachers in EIN and comparing the results in terms of various variables. 268 teachers participated in a three-dimensional questionnaire. The data were analyzed via a statistical analysis program, Jasp. Descriptive and comparative analyses were clarified and statistical outputs were compiled. EBA and e-content use and development status of teachers were revealed and differences between groups were detected. There are significant differences in the use of individual e-content, development and cooperation cases according to the branches, pre-service, and IC. E-content utilization and development status of the participants was low and that the level of individual use and assistance in the e-content usage and development processes varied in some cases according to the variables. It was concluded teachers participating in the research need to have more pre-service and IC on their own branches in the process of using and developing e-content. E-content should be developed and diversified, EIN should be easy to use for all users and there is a need for more publicity about EIN. It is suggested that the training taken before the service is diversified as content, scope and number and that IC is structured according to the branches and the frequency is increased.
Collections