Okul öncesi öğretmenlerinin toplumsal cinsiyete yönelik sınıf içi algıları ve bir ölçek geliştirme çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin toplumsal cinsiyete yönelik sınıf içi algılarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmek ve bu kapsamda okul öncesi öğretmenlerinin toplumsal cinsiyete yönelik sınıf içi algılarını belirlemektir. Çalışma okul öncesi öğretmenlerinin toplumsal cinsiyete yönelik sınıf içi algılarının belirlenmesine yönelik ölçüm aracı geliştirilmesi açısından metodolojik, öğretmenlerin toplumsal cinsiyete yönelik sınıf içi algılarının belirlenmesi açısından da tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Nevşehir, Kırşehir, Niğde, Aksaray, illerinde Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde yer alan bağımsız anaokullarında, ilkokullar bünyesindeki anasınıflarında ve ortaokullar bünyesindeki anasınıflarında çalışan toplam 493 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Ölçeğin faktör yapısını ortaya çıkarmak için verilerin analizinde SPSS 23 ve AMOS paket programından yararlanılmıştır. Ölçeğin 4 alt boyuttan ve 42 maddeden oluştuğu, Cronbach Alpha, Guttman-Split Half ve Spearman-Brown testleri yapılarak hesaplanan güvenirlik katsayılarının bütün alt boyutlar için .70'den büyük olduğu görülmüştür. AMOS programı yardımıyla doğrulayıcı faktör analizi yapılmış ve iyilik uyum endeksleri 4 faktörlü ve 42 maddeden oluşan yapıyı doğrulamıştır. Elde edilen ölçek formu bir öğretmen grubuna uygulanarak algıları belirlenmiştir. Öğretmenlerin mesleki kıdemlerine ve konu ile ilgili faaliyete katılmalarına göre sınıf içi toplumsal cinsiyet algılarının değiştiği, sınıflardaki kız ve erkek çocuk sayılarına göre algılarının değişmediği belirlenmiştir. The aim of the study is to develop a scale to determining pre-school teachers' perceptions about gender in the classroom and to determine the teachers' perceptions about gender in the classroom. The study is methodological one in terms of developing a measurement tool for determining the pre-school teachers' perceptions about gender in the classroom, and a descriptive one in terms of determining teachers' perceptions about gender in the classroom. The study group of the study consists of 493 pre-school teachers working in independent kindergartens, kindergartens within primary schools and kindergartens within the elementary schools in Nevşehir, Kırşehir, Niğde and Aksaray provinces. In order to reveal the factor structure of the scale, SPSS 23 and AMOS package program have used in the analysis of the data. The scale consisted of 4 sub-dimensions and 42 items. The reliability coefficients calculated using Cronbach Alpha, Guttman-Split Half and Spearman-Brown tests are greater than .70 for all sub-dimensions. The scale form has been applied to a group of teachers, and their perceptions have been determined. It is seen that gender perceptions of the teachers change according to their professional seniority and their participation in educational activities but their perceptions do not change according to the number of boys and girls in the classes.
Collections