Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirtaş, Zeynep
dc.contributor.authorÖkten, Perihan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:49:30Z
dc.date.available2020-12-29T13:49:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/433896
dc.description.abstractBu araştırmada velilerin yaşam boyu öğrenme düzeyleri ile çocuklarının eğitim sürecinde sağladıkları aile katılımı-desteği arasında bir ilişki olup olmadığı, ailelerin yaşam boyu öğrenme düzeyleri ve aile desteği düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, eğitim seviyesi, iş durumu, yaş gibi değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Düzce İli Merkez İlçesindeki yetişkinlere yönelik kurslara katılan anne veya babalar, örneklemini de bu evrenden seçilen 430 veli oluşturmaktadır. Yaşam boyu öğrenme kurslarına katılan anne veya babaların yaşam boyu öğrenme düzeylerini ölçmek amacıyla Wielkiewicz ve Meuwissen (2014) tarafından geliştirilen, Demirtaş ve Boztepe (2017) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği (WielkLLS), aile desteği düzeylerini ölçmek için ise Thompson ve Mazer (2012) tarafından geliştirilen ve Ökten (2016) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Aile Desteği Ölçeği kullanılmıştır.Verilerin analizi aşamasında öncelikle bağımlı değişkenlerin normal dağılıp dağılmadığına Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk testleri ile bakılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre parametrik yöntemlerden Tek Yönlü Varyans analizi (ANOVA), Spearman sıra farkları korelasyon katsayısı analiz yöntemi ve Mann-Whitney U testleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre ailelerin yaşam boyu öğrenme düzeyleri ile eğitimde aile desteği düzeyleri arasındaki ilişkinin düşük düzeyde ve anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte ailelerin yaşam boyu öğrenme düzeylerinde, cinsiyet, yaş ve öğrencinin eğitim kademesi değişkenlerine göre bir farklılık bulunmazken, ailelerin eğitim durumu, iş durumu ve öğrencinin akademik başarısı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ailelerin eğitimde aile desteği düzeylerinde cinsiyet, eğitim durumu, öğrencinin eğitim kademesi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir, ancak yaş, iş durumu ve öğrencinin akademik başarı değişkenlerine göre bir farklılık bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Yaşam Boyu Öğrenme, Yetişkin Eğitimi, Aile Katılımı-Desteği.
dc.description.abstractABSTRACTINVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN LIFE LONG LEARNING AND SUPPORT LEVELS OF PARENTS FROM VARIOUS VARIABLESPerihan ÖKTEN, Master ThesisSupervisor: Assist. Prof. Dr. Zeynep DEMİRTAŞSakarya University, 2019In this study, it is aimed to investigate whether there is a relationship between the lifelong learning levels of parents and their family participation-support in the education process of their children, the levels of lifelong learning of parents and the levels of family participation-support in terms of variables such as gender, class level, education level, job status and age. The population of this research consist of the parents of the students who participated in the adult courses in Düzce Province Central District and the sample of 430 students' parents selected from this universe. The Lifelong Learning Scale (WielkLLS), which was developed by Wielkiewicz and Meuwissen (2014) and adapted to Turkish by Demirtaş and Boztepe (2017), was used to measure the lifelong learning levels of the parents participating in lifelong learning courses. and Parental Support Scale developed by Thompson and Mazer (2012) and adapted to Turkish by Ökten (2016) was used. In the analysis of the data, firstly, dependent variables were analyzed normally by Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk tests. According to the obtained results, one way variance analysis (ANOVA), Spearman rank difference correlation coefficient analysis method and Mann-Whitney U tests were used.According to the results of the research, the relationship between lifelong learning levels of families and family support levels in education was found to be low and significant. However, there was no significant difference in lifelong learning levels of the families according to the variables of gender, age and educational level of the students, but a significant difference was found according to the variables of educational status, job status and academic achievement of the students. There was a significant difference in the level of family support in education according to the variables of gender, educational background, educational level of the student, but no difference was found between the variables of age, job status and academic achievement of the student.Keywords: Lifelong Learning, Adult Education, Parental Involvement-Support.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAilelerin yaşam boyu öğrenme ve aile destek düzeyleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between life long learning and support levels of parents from various variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10289761
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583350
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineYaşam Boyu Öğrenme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess