Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirtaş, Zeynep
dc.contributor.authorBayrak, Elif Nur
dc.date.accessioned2020-12-29T13:49:29Z
dc.date.available2020-12-29T13:49:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/433888
dc.description.abstractFen-Edebiyat ve Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin eğitim felsefesi inançlarına yönelik görüşlerinin incelendiği çalışma Sakarya Üniversitesi'nde öğrenim gören 1112 öğrenci üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırmada eğitim felsefesi inançları düzeyleri varoluşçuluk, esasicilik, daimicilik, ilerlemecilik ve yeniden kurmacılık alt boyutları çerçevesinde incelenmiştir. Araştırma neticesinde en yüksek düzeyde katılım gösterilen eğitim felsefesi inancı alt boyutunun varoluşçuluk olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada kadın öğrencilerin ilerlemecilik ve varoluşçuluk alt boyutları düzeylerinin daha yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Buna karşın erkek öğrencilerin esasicilik alt boyutunun kadın öğrencilere göre daha yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca 1. sınıfta eğitim gören öğrencilerin eğitim felsefesi inançları alt boyutu olan daimicilik düzeylerinin 4. sınıfta eğitim gören öğrencilere göre daha yüksek düzeyde olduğu, buna karşın 4. sınıfta eğitim gören öğrencilerin eğitim felsefesi inançları alt boyutları olan ilerlemecilik ve yeniden kurmacılık düzeylerinin 1. sınıfta eğitim gören öğrencilere göre daha yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe study on faculty of science and letters and faculty of education students' teaching philosophy beliefs was made with 1112 students from Sakarya University. In this research, teaching philosophy beliefs levels were investigated within the frame of essentialism, perennialism, progressivism and re-constructionism sub dimensions. At the end of this research, existentialism philosophy is the most popular sub dimension in education faculty. Also it is detected that progressivism and existentialism sub dimensions' levels are higher among female students. In comparison with this essentialism sub dimension level is higher among male students. Also it was detected that 1st grade students' perennialism levels, which is one of the sub dimensions of teaching philosophy, are higher than 4th grade students. In comparison with this situation, 4th grade students' progressivism and re-constructionism levels, which are sub dimensions of teaching philosophy, are higher than 1st grade students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen-edebiyat ve eğitim fakültesi öğrencilerinin eğitim felsefesi inançları (Sakarya Üniversitesi örneği)
dc.title.alternativeFaculty of science and letters and faculty of education students' teaching philosophy beliefs (sakarya University sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhilosophy education
dc.identifier.yokid10279451
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585712
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess