Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirtaş, Zeynep
dc.contributor.authorÇelik, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-29T13:49:22Z
dc.date.available2020-12-29T13:49:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/433848
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Sakarya ilinde görev yapan öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin belirlenmesidir. Nicel yöntemin kullanıldığı betimsel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Sakarya'da Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında görev yapmakta olan rastgele seçilmiş 444 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada Bayraktar (2015) tarafından geliştirilen `Öğretmenlerin Bilişim Teknolojisi Kullanım Düzeylerini Belirleme Ölçeği` kullanılmış olup elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın amacı kapsamında, öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre erkek öğretmenler ile kadın öğretmenler arasında eğitim teknolojileri kullanım düzeyleri arasında erkek öğretmenler lehine anlamlı farlılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerden lisansüstü eğitim yapmış olanların eğitim teknolojileri kullanım düzeyleri daha yüksek çıkmıştır. Teknolojiye dair hizmet içi eğitim almış öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeyleri almayanlara kıyasla yüksek bulunmuştur. Lisede görevli öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeyleri diğer okul türlerinde (anaokulu, ilkokul) görev yapan öğretmenlere göre daha yüksektir. Öğretmenlerin yaş, mesleki kıdem, branş değişkenlerine göre gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ayrıca öğretmenlerin görev yaptıkları okulda bulunan ve kişisel olarak sahip oldukları teknolojilere göre eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: Eğitim teknolojisi, bilgi ve iletişim teknolojisi, öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı, teknoloji entegrasyonu.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the level of educational technology usage of teachers working in Sakarya province. The study is based on the descriptive survey model using quantitative methods. The sample of the study consists of random chosen 444 teachers working in high schools affiliated to the Ministry of National Education at Sakarya province during the academic year of 2017-2018. In the study, `The Scale of Determining the Levels of Information Technology Usage of Teachers` developed by Bayraktar (2015) was used and the data was analyzed by the SPSS 22.0 package program. Within the purpose of the research, it is concluded that the level of educational technology usage of teachers is high. According to the results of the study there were found significant differences between male and female teachers on the level of educational technology usage in favor of male teachers. The level of educational technology usage is higher for the teachers who have graduate education. The level of educational technology usage is higher for the teachers who have participated technology related in-service training programs as opposed to who did not. The level of educational technology usage is higher for the teachers working in high schools compared to the teachers working in other school types (kindergarten, primary school). There were found significant differences among groups in terms of age, professional experience and branch variables. Besides, there were found significant differences on the level of educational technology usage of teachers for the technologies they have personally and their schools have.Keywords: Educational technology, information and communication technology, teacher, Ministry of National Education, technology integration.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi: Sakarya ili örneği
dc.title.alternativeDetermining the level of educational technology usage of teachers: The case of Sakarya province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-27
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10291033
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584002
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess