Show simple item record

dc.contributor.advisorİşbulan, Onur
dc.contributor.authorHacimustafaoğlu, Rahime
dc.date.accessioned2020-12-29T13:49:14Z
dc.date.available2020-12-29T13:49:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/433799
dc.description.abstractBu araştırma ortaöğretim öğrencilerinin bilgi güvenliği farkındalık düzeyleri ve siber mağdur olma durumları arasındaki ilişkinin olup olmadığını ve bilgi güvenliği farkındalık düzeyleri ve siber mağdur olma durumlarının çeşitli değişkenler (cinsiyet, kardeş sayısı, anne ve baba eğitim düzeyi, sınıf düzeyi, günlük internet kullanım süresi ve kişisel bilgisayar, tablet bilgisayar veya akıllı telefon sahibi olma) açısından farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı İstanbul İli Üsküdar İlçesinde bulunan 6 farklı ortaöğretim kurumundan 995 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmaya katılanların 490'ı erkek (%50.4), 499'u (%50.6) kız öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden kesitsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Bilgi Güvenliği Farkındalık Ölçeği, Siber mağduriyet Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ortaöğretim öğrencilerinin bilgi güvenliği farkındalık düzeyleri ve siber mağdur olma durumları arasında herhangi bir ilişki bulunmamıştır. Ortaöğretim öğrencilerinin bilgi güvenliği farkındalıkları yeterli düzeyde ve bilgi güvenliği farkındalıklarını etkileyen faktörler; cinsiyet, sınıf düzeyi, anne eğitim düzeyi ve günlük internet kullanım süresidir. Aynı zamanda ortaöğretim öğrencilerinin siber mağduriyete maruz kalma düzeyleri düşük ve siber mağdur olma durumlarını etkileyen faktörler; cinsiyet ve günlük internet kullanım süresidir.
dc.description.abstractThis research aimed to examine whether there is a relationship between the level of information security awareness of secondary school students and cyber victimization, as well as to examine whether the level of information security awareness and cyber victimization differ in terms of various variables (gender, number of siblings, the education levels of parents, class level, daily internet usage duration, and having personal computer, tablet computer and smart phone). The research was carried out in 2017-2018 academic year with 995 students from 6 different secondary schools of the Ministry of National Education in Uskudar which is district of Istanbul. The participants consisted of 490 male (50,4%) and 499 (50,6%) female. In the research, cross-sectional scanning model, which is one of the quantitative methods, was used. In data collection process, Information Security Awareness Scale, Cyber Victimization Scale and Personal Information Form were used. According to this research results, there was no relationship between the level of information security awareness and cyber victimization among secondary school students. The level of information security awareness of secondary school students was adequate, and the factors affecting information security awareness were; gender, grade level, parental education level, and daily internet usage time. Moreover, the level of cyber victimization of secondary school students was low, also the factors which effects level of cyber victimization were gender and the daily internet usage time.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin bilgi güvenliği farkındalık düzeylerinin siber mağdur olma durumlarına etkisinin incelenmesi (Üsküdar örneği)
dc.title.alternativeThe examination of the effect of secondary school students information security awareness levels on cyber victimization (Üsküdar sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10300822
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586385
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess