Fen bilimleri öğretmen adaylarının pedagojik inançlarının belirlenmesi üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Fen bilimleri öğretmen adaylarının pedagojik inançları ve bu inançlarını ders planlarına ve ders anlatım sürecine ne yönde yansıttıkları araştırılmıştır. Öğretmen adaylarının görüşme, ders planı ve ders anlatım sürecine yansıtmış oldukları inançlar, `öğretmen merkezli anlayış, öğretmen merkezli anlayışa yakın karma bir yaklaşım, öğrenci merkezli anlayışa yakın karma bir yaklaşım ve öğrenci merkezli anlayış` başlıkları altında incelenmiştir. Araştırma 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Okul Deneyimi dersini alan gönüllü dokuz öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme, doküman inceleme (ders planları), video analizi ve gözlem (ders anlatımları) kullanılmıştır. Öğretmen adaylarıyla görüşme formu aracılığıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, ders planları incelenmiş ve Okul Deneyimi dersi kapsamında yapmış oldukları ders anlatımları kayıt altına alınmıştır. Görüşme, ders planı ve ders anlatım verilerinin analizinde içerik analizi kullanılmış, ders planları ve ders anlatımlarında ek olarak araştırma kapsamında hazırlanan gözlem formuna göre puanlama yapılmıştır. Araştırma sonucunda, görüşme sürecinde öğretmen-öğrenci merkezli karma ve öğrenci merkezli yaklaşıma yönelik yanıtların ağırlıklı olarak verildiği görülürken; ders planı ve ders anlatım verilerine bakıldığında ise genel dağılımın öğretmen-öğrenci merkezli karma anlayışta olduğu görülmüştür. Altı öğretmen adayının görüşme, ders planı ile ders anlatım verilerinin birbiriyle uyumlu/kısmi olarak uyumlu olduğu görülürken; üç öğretmen adayının ders planı ve ders anlatım verilerinin birbiriyle uyumlu, ancak görüşme verileri ile uyumlu olmadığı görülmüştür. In this study, pedagogical beliefs of Science Teacher candidates and how they reflect these beliefs in lesson plans and process of teaching were examined. The beliefs reflected by the teacher candidates on the process of teaching, lesson plans and interviews were discussed under the titles of `teacher-centered, mixed but more toward teacher-centered, mixed but more toward student-centered, student-centered.` The research was conducted with nine voluntary teacher candidates enrolled in the School Experience course during the 2012-2013 academic year. In this study, qualitative research methods interview, document review (lesson plans), and video analysis and observation (lectures) were used. For data collection purposes, semi-structured interviews were carried out with the teacher candidates and lesson plans were collected as well as the lectures in the scope of School Experience were recorded. The content analysis was used in analysis of interviews, lesson plans and lectures. During the analysis the observation form designed by the author according the scope of the study was used for the analysis. Based on the results of the research, it was seen that while teacher candidates identified themselves as either mixed approach or student-centered approach; based on the analysis of the lesson plans and lectures teacher candidates were mostly identified as mix approach. While interview, the lesson plan and the lecture data of six teacher candidates were found to be compatible/partially compatible with each other; it was seen that the lesson plan and the lecture data of three teacher candidates were compatible with each other but not the interview data.
Collections