Exploring directed motivational currents of English as a foreign language learners at the tertiary level through the dynamic systems perspective
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı dil öğrenenlerin motivasyon, duygusal durumları ve çabalarınındalgalanma desenlerini ve faktörlerini kavramak dikkate değer olabilir. Bu çalışma,üçüncül seviyede eğitim gören ve İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen birinci sınıföğrencilerinin motivasyonel yörüngelerini, motivasyonu etkileyen önemlidinamikleri, motivasyon, duygu durumu ve çabalarının dalgalanma desenlerini vefaktörlerini dinamik sistemler perspektifiyle araştırmayı amaçlamaktadır. Buçalışmanın katılımcılarını belirlemek için, belirli araştırma alanındaki İngilizceyiyabancı dil olarak öğrenen birinci sınıf üniversite öğrencileri arasında göze çarpanöğrenci arketiplerinin tanımlanmasında Retrodictive Nitel Modelleme kullanılmıştır.Veri toplama araçları; motivasyon grafiği, bireysel yarı-yapılandırılmış görüşme, ikihaftada bir yansıtıcı düşünme günlüğü, yapılandırılmamış takip görüşmesi, ve sonyarı-yapılandırılmış görüşmedir. Daha sonra, veriler, hedef odaklı motivasyon(DMC) yaşayan öğrencilere, hedef odaklı motivasyona benzer özelliklere sahipolanlara ve hedef odaklı motivasyon yaşamayan farklı motivasyonel, duygusal,bilişsel ve davranışsal seviyelere ve özelliklere sahip olan arketiplere ilişkin bilgiedinmek için farklı motivasyonel, duygusal, bilişsel ve davranışsal arketiplerinitemsil eden sekiz vakadan elde edildi. Nitel veri analizleri, katılımcı vakalarınmotivasyonunun, duygusal durumunun ve çabasının yörüngelerinin, desenlerinin,motivasyon sistemlerindeki önemli dinamik elementlerin ve faktörlerin her biri,benzersiz ve bağlamsal olduğunu göstermiştir. Buna rağmen hem motivasyonsistemleri yalnızca belirli sayıdan oluşan elementler tarafından yönlendirilmektedirve hem de öğrenci arketiplerinin yabancı dil motivasyonu, duygusal durumu veçaba dalgalanma desenlerini etkileyen faktörler de sınırlı sayıdadır. Bu çalışmanınsonuçları dinamik motivasyon teorileri ile ilgili olarak tartışıldı. Daha fazla araştırmayapılması için hem teorik hem de pedagojik çıkarımlar anlatılmıştır. Having a grasp of foreign language learners' ebbs and flows patterns and factorsof motivation, affective state and effort can be of noteworthy value. This studyaims to explore and identify freshman EFL learners' motivational trajectories,signature dynamics, and patterns and factors of ebbs and flows of motivation,affective state, and effort at the tertiary level through dynamic systemsperspective. To generate the participant cases of this study, RetrodictiveQualitative Modelling was utilized to obtain the identification of salient learnerarchetypes among EFL learners at the particular research site. The data collectioninstruments were motigraph, individual semi-structured interview, bi-weeklyreflective journal, follow-up unstructured interview, and final follow-up semistructuredinterview. The data were then obtained from eight cases representingdifferent motivational, emotional, cognitive, and behavioural archetypes to gaininsights from the motivational archetypes of learners who manage to generate ahighly intense goal-directed motivation (Directed Motivational Currents- DMC),those who have properties similar to DMC, and those who have differentmotivational, emotional, cognitive levels but do not experience a DMC. Qualitativedata analyses indicated that the trajectories, patterns, signature dynamics, andfactors within their motivational systems of the participant cases' motivation,affective state, and effort are unique and highly contextualized. However, boththeir state spaces are driven by only a certain number of attractor states and alsothe factors are also in a limited number. The results of this study were discussed inrelation to dynamic theories of motivation. Both theoretical and pedagogicalimplications were provided to call for further research.
Collections