Hacettepe Üniversitesi İhsan Doğramacı Çocuk Hastanesi Pediatrik Nöroloji Ünitesi`ne başvuran absans epilepsili hastaların sınıflandırılması ve izlemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET U.SOYER, Özge, Hacettepe Üniversitesi İhsan Doğramacı Çocuk Hastanesi Pediatrik Nöroloji Ünitesi'ne Başvuran Absans Epilepsili Hastaların Sınıflandırılması ve İzlemi. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Tezi. Ankara, 2004. Absans epilepsiler jeneralize nöbetler grubunda, bilincin bozulmasıyla kendini gösteren, elektroensefalografide (EEG) 2,5-4 Hz'lik jeneralize diken ve yavaş dalga deşarjları ile karakterize epileptik nöbetlerdir. Absans epilepsilerin alt gruplarını sınıflandırmak grupların özelliklerini ayrıntılı belirlemek; prognozu, tedavi planını ve ilaç tedavisine yanıtı değerlendirmek amacıyla prospektif bir çalışma yapılmıştır. HÜTF Çocuk Hastanesi Pediatrik Nöroloji polikliniğine Eylül 2002-Mart 2004 tarihleri arasında başvurusunda klinik ve/veya EEG ile absans epilepsi ön tanısı alan hastalar hikayeleri, fizik ve nörolojik muayeneleri, rutin EEG bulguları, kısa süreli video-EEG monitorizasyon ve radyolojik görüntüleme özellikleri ile psikometrik değerlendirmeleri irdelenerek epileptik sınıflandırma yapılmış, uygun tedavi planlanarak izlenmiştir. Hastalara uygun doz antiepileptik ilaç başladıktan sonra 1, 3, 6 ve 12. aylarda kontrole çağırılmıştır. Sonuç olarak absans epilepsi ön tanılı 32 hasta çalışmaya dahil edilmiş, 7 hasta ayırıcı tanı grubunda yer almıştır. Ön tanı aşamasında 16 hasta kliniği, 16 hasta rutin EEG'si ile absans epilepsiyi düşündürmüştür. Otuziki hastanın 23'ünde video-EEG monitorizasyonda klinik nöbet kaydedilmiştir ( toplam: 202 iktal kayıt). Yirmiyedi çocuk ortalama 7,8 ay (1-17 ay) izlenmiştir. Hastalar çocukluk absans epilepsisi (n:8), juvenil absans epilepsi (n:10), juvenil miyoklonik epilepsi (n:3), absanslarla birlikte göz kapağı miyoklonisi (n:2), absanslarla birlikte ağız çevresi miyoklonisi (n:1) ve göz kapama ile sürekli EEG bozukluğu (n:1) olarak sınıflandırılmıştır. Bir hasta dışında tüm hastaların nöbetleri kontrol altına alınmış, EEG bulguları düzelmiştir. Çocukluk ve ergenlik çağı absans epilepsilerinin sınıflandırılmasında hikaye, fizik muayene ve rutin EEG bulgularının yanı sıra radyolojik görüntüleme, kısa süreli video-EEG monitorizasyon ve özellikle iktal kayıtlar önemli yer tutmuştur. Absans epilepsi tanısı düşünülen hastalarda sınıflandırma ve ayırıcı tanı amaçlı kısa süreli video monitorizasyon yapılması tedavinin planlanması ve prognozun belirlenmesinde gereklidir. Anahtar KelimelenAbsans, çocukluk absans epilepsi, juvenil absans epilepsi, semptomatik absans, video- EEG monitorizasyon m ABSTRACT U.SOYER, Özge, Classification and follow-up of patients with absence epilepsia admitted to Hacettepe University İhsan Doğramacı Children Hospital Pediatric Neurology Department. Hacettepe University Faculty of Medicine, Thesis in Pediatrics, Ankara, 2004. Absence seizures are idiopathic epilepsies characterised by impairment of consciousness and electroencephalograhy (EEG) generalised 2,5-4 Hz spike and slow wave discharges. This prospective study was performed to classify and define properties of subgroups of absence epilepsies; evaluate prognosis, treatment plan, response to treatment. Patients admitted to HÜTF Children Hospital Pediatric Neurology Department with clinical and/ or EEG prediagnosis of absence seizures were evaluated by history, physical and neurological examination, EEG findings, video-EEG monitorization, radiologic imaging, psychiometric assessment for classification and followed by appropriate treatments. Patients came to control 1, 3, 6 and 12 months after beginning appropriate dose of antiepileptics. Study group involved 32 patients of whom 7 were in differential diagnosis group. On admission, absence epilepsy prediagnosis were thought in 1 6 patient clinically and in other 1 6 patient with EEG findings. Ictal EEG were recorded by video-EEG monitorization in 23 of patients (totally 202 ictal recording). Patients were classified as childhood absence epilepsy (n:8), juvenile absence epilepsy (n:10), juvenile myoclonic epilepsy (n: 3), eyelid myoclonia with absences (n:2), perioral myoclonia with absences (n:1), diffuse epileptic EEG with eye closure (n:1). Twentyseven patients had been followed for 7,8 months (1-17 months). Patients were seizure free except one and EEGs were normal. Radiologic imaging, video-EEG monitorization and especially ictal recordings are important for classification of childhood and juvenile absence epilepsies other than history, physical examination, routine EEG findings. Video-EEG monitorization is required to classify, to make differential diagnosis and to determine treatment plan and prognosis. Keywords: Absence, childhood absence epilepsy, juvenile absence epilepsy, symptomatic absence, video-EEG monitorization IV
Collections