Show simple item record

dc.contributor.advisorEdiz, Çağla
dc.contributor.authorNaghizade, Kanan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:48:05Z
dc.date.available2020-12-29T13:48:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/433418
dc.description.abstractTeknolojinin sunduğu imkanlar, işletmelerin iş süreçlerinin geliştirilmesine, zaman ve işgücü tasarrufu sağlanmasına, müşterilere daha kaliteli hizmet verilmesine yardımcı olmuştur. İşletmeler gibi kamu kurum ve kuruluşları da iş süreçlerinin iyileştirilmesi yönünde yeni teknolojiler uygulayarak hizmetlerini kullanan kitleye daha kaliteli hizmet vermek için çalışmalar yapmaya başlamıştır. Bu kapsamda, dünya ülkelerinde kamu ve bazı özel kuruluşların hizmetlerine kullanıcıların tek adresten ulaşabilmesi için e-devlet portalları hizmete sunulmuştur. E-Devlet, verilen hizmetlerin elektronik ortamda sunulması, hizmetlerin kaliteli, hızlı, kesintisiz ve güvenli bir şekilde ulaşımı olarak tanımlanıyor.Bu çalışma kapsamında, seçilen ülkelerin (Türkiye, Azerbaycan, Rusya, Kazakistan, Gürcistan, Ukrayna, Moldova, Letonya, Litvanya) e-devlet portallarının, literatürde kabul gören bir kullanılabilirlik modelinde belirlenen 5 ölçüme; gezinilebilirliğe, okunulabilirliğe, yüklenme hızına, erişilebilirliğe, işlevsel performansa göre sınıflandırılmış göstergeler altında, her gösterge için farklı web analiz aracı kullanılmak kaydıyla kullanılabilirlik açısından karşılaştırılmaları yapılmıştır. Bu bağlamda, kullanılabilirlik testleri sonucunda, bu ülkelerin e-devlet portallarının birbirlerine göre üstün ve eksik yönleri ortaya konulmuştur. Böylece bu çalışma bulgularının, kullanıcı deneyimleri doğrultusunda e-devlet portallarının kullanılabilirliğinin artmasına, yeni özelliklerin eklenmesine ve mevcut sistemlerin iyileştirilmesine yönelik önemli katkı sağlayacağı düşünülmüştür.
dc.description.abstractThe opportunities offered by technology helped them to improve their business processes, to save time and labor, to provide more quality service to their customers. Public enterprises such as enterprises have started to work to provide better quality services to the masses who use their services by applying new technologies to improve their business processes. Within this framework, e-government portals have been put into service in order to enable users to access the services of public and private institutions in the world countries from a single address. E-Government is defined as providing the services electronically and providing quality, fast, uninterrupted and safe transportation of services. In this study, e-government portals of the selected countries (Turkey, Azerbaijan, Russia, Kazakhstan, Georgia, Ukraine, Moldova, Latvia, Lithuania), as determined in a practice accepted model in the literature 5 measurement; the indicators are classified according to navigability, readability, loading speed, accessibility and functional performance, provided that different web analysis tools are used for each indicator. Concordantly, as a result of usability tests, the superior and deficient aspects of the e-government portals of these countries have been revealed. Thus, it is thought that these study findings will make an important contribution towards increasing the usability of e-government portals, adding new features and improving existing systems in line with user experiences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.subjectInformation and Records Managementen_US
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleE-devlet portallarının kullanılabilirlik açısından karşılaştırılması: Türkiye, Azerbaycan, Rusya, Kazakistan, Gürcistan, Ukrayna, Moldova, Letonya, Litvanya örnekleri
dc.title.alternativeComparison of e-government portals in terms of usability: Turkey, Azerbaijan, Russia, Kazakhstan, Georgia, Ukraine, Moldova, Latvia, Lithuania samples
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-11
dc.contributor.departmentYönetim Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic government
dc.subject.ytmAvailability
dc.subject.ytmAzerbaijan
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmRussia
dc.subject.ytmDigital transformation
dc.subject.ytmDigital communication
dc.subject.ytmPublic services
dc.subject.ytmUkraine
dc.identifier.yokid10216644
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552911
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess