BİLSEM`de görev yapan fen bilimleri ve matematik öğretmenlerinin STEM eğitim uygulamalarının araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya'da bilim ve teknolojideki neredeyse ışık hızında yaşanan değişim ve ilerleme; bireyin ve toplumun ihtiyaçları, örgün ve yaygın eğitim kurumlarında verilen eğitimin yeniliklere ayak uydurmasını zorunlu kılmıştır. 21. yüzyıl bireylerin üretken, bilgi temelli hayat problemlerini çözebilen, eleştirel düşünen, girişimci, kararlı bireyler olmasını gerektirmektedir. Özel yetenekli öğrencilerin bu gereklilikleri yerine getirmenin yanı sıra potansiyellerini ortaya koyarak geleceğe katkı sağlamaları için eğitimlerinde kullanılacak programların farklılaştırılması gerekmektedir. Günümüzde kullanılan farklılaştırılmış eğitim yaklaşımlarından biri Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (Science, Technology, Engineering, Math [STEM]) eğitimidir. Bu araştırmada özel yetenekli öğrencilerin okul dışı zamanlarda eğitim gördüğü Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) fen bilimleri ve matematik öğretmenlerinin STEM eğitimi uygulamalarının araştırılması amaçlanmaktadır. Bu amaçla nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan ve uzman görüşü ile son şekli verilen yarı yapılandırılmış görüşme formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplan veriler betimsel analiz ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. BİLSEM fen bilimleri ve matematik öğretmenleri arasından uygun örnekleme yöntemi ile seçilen on fen bilimleri ve on matematik öğretmeni çalışma grubunu oluşturmaktadır. Özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde fen bilimleri ve matematik dersinde STEM eğitimi kullanılma düzeyi; öğretmenlerin, özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde kullanılan STEM eğitiminin öğrenmeye, beceriye, BİLSEM'e yönelik tutum ve motivasyona faydaları ile ilgili görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. STEM eğitiminin özel yetenekli öğrencilerde disiplinler arası ilişkilendirme, günlük hayatla ilişkilendirme, öğrencilere 21. yüzyıl becerilerinin ve bilimsel süreç becerilerinin kazandırılması, üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesi, öğrencilerin kişisel, duygusal ve sanatsal gelişimlerini desteklemek, ülkenin ekonomik ve sosyal kalkınması, öğrencilerin STEM alanlarında kariyer yapması için gerekli görüldüğü sonucu ortaya çıkmaktadır. The 21st century has brought many requirements for individuals such as being productive, being able to solve information-based life problems, thinking critically, being entrepreneurial, and determined. The programs which will be used in gifted education need to be differentiated to make the gifted students contribute to the future by using their potentials in addition to fulfilling these requirements. One of the differentiated educational approaches used today is Science, Technology, Engineering, and Math (STEM) education. In this research, it is aimed to investigate the STEM education practices of science and art center (BILSEM). For this purpose, the case study of qualitative research designs was used. The semi-structured interview form, prepared by the researcher and finalized by expert opinion, was used as data collection tool. Semi-structured interview form was analyzed with descriptive analysis and content analysis. Investigating science and maths teachers' STEM education practices at BİLSEM with semi-structured interview form applied to ten science teachers and ten mathematics teachers selected from BILSEM teachers by appropriate sampling method. Interdisciplinary relationship of STEM education to gifted students, to associate with daily life, to provide students with 21st century skills and scientific process skills, to develop high-level thinking skills, to support students' personal, emotional and artistic development, to make career in STEM areas It is seen that it is necessary for the result. The importance of using STEM education in the education of gifted students has emerged.
Collections