Show simple item record

dc.contributor.advisorMan, Fuat
dc.contributor.authorArslan Dişli, Gamze
dc.date.accessioned2020-12-29T13:47:25Z
dc.date.available2020-12-29T13:47:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/433174
dc.description.abstractBu çalışmada işletmelerdeki yetişkin eğitim- geliştirme faaliyetleri incelenmiştir. Yetişkin eğitimi kısaca; sürekli eğitimlerin ilk dönemini tamamlamış kişilerin hayatında yaşadıkları problemleri çözebilmeleri ve değişen koşullara uyum sağlayabilmeleri için düzenlenen süreç olarak tanımlanmaktadır. Bu süreç içerisinde kişiler kendi eğitiminden sorumlu olmayı ve öz-kimliklerine saygılı olunmasını istemektedirler. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı işletmelerin eğitim- geliştirme faaliyetlerini incelemek ve yetişkin eğitim kuramı olan andragojik varsayımların uygulanıp uygulanmadığını analiz etmektir.Çalışmanın amacı doğrultusunda nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler yarı- yapılandırılmış mülakat ve ikincil veri kaynaklarından elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmış mülakatlarda kolay örneklem yöntemi seçilmiş ve 5 tane kurumun eğitim- geliştirme faaliyetlerinden sorumlu kişileri ile mülakat yapılmıştır. Seçilen kurumlar Doğu Marmara Bölgesinde faaliyet gösteren beyaz et sektörüne bağlı piliç firmalarıdır. İkincil veri kaynakları kurumsal belgelerdir. Veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir.Elde edilen bulgular sonucunda, görüşülen kurumlarda eğitim- geliştirme sürecinin olduğu fakat eğitim döngüsü olarak adlandırılan bu sürecin andragojik varsayımlara göre yapılmadığı görülmüştür. Bunu engelleyen ana nedenlerin sektörün ve çalışanların durumu olduğu tespit edilmiştir. Son olarak, kurumların yetişkin eğitim - geliştirme bağlamında neler yapmaları gerektiği konusunda önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Değişim, Eğitim ve geliştirme, Yetişkin eğitimi, Andragoji
dc.description.abstractIn this study, adult education-development activities in enterprises are examined. Adult education is defined as the process designed to solve the problems of people who have completed the first period of continuous education and to make them adapt to the changing conditions. In this process, people are expected to be responsible for their own education and beware of their self-identity. In this context, the purpose of this study is to examine the education-development activities of enterprises and to analyze whether adult education theory named andragogy assumptions theory is applied.Qualitative research method was used within the purpose of the study and the data were obtained from semi-structured interview and secondary data sources. Easy sampling method was preferred in the semi-structured interviews and interviews were conducted with the people responsible for the education and development activities of 5 institutions. The selected institutions are broiler companies in the Eastern Marmara Region. Secondary data sources are institutional documents. Data were evaluated by content analysis.As a result of the findings, it was seen that this process, named as the education cycle, was not carried out according to andragogy assumptions theory in the interviewed institutions. It was determined that the main reasons that prevented this were the situation of the sector and the employees. Finally, recommendations were made for the institutions in the context of adult education and development. Keywords: Change, Education and development, Adult education, Andragogyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBeyaz et sektöründe faaliyet gösteren örgütlerin yetişkin eğitimleri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA study on adult education of organizations operating in the white meat sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-14
dc.contributor.departmentİnsan Kaynakları Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWhite meat
dc.subject.ytmMeat sector
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmAdult education
dc.subject.ytmPersonnel development
dc.subject.ytmAndragogy
dc.identifier.yokid10248550
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid554493
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess