Enhancing ELT students` professional vision through early critical awareness-oriented content integration
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı eleştirel bilinç geliştirici içerik entegrasyonu ile islenen Yabancı Diller Eğitimi Bölümü'nde verilen İngilizce Konuşma Becerileri dersinde öğrencilerin mesleki vizyonlarındaki değişiklikleri araştırmaktır. Çalışma 2018-19 akademik yılında Ortadoğu Teknik Üniversitesinde İngilizce Konuşma Becerileri I ve II derslerini alan öğrencilerle yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma veri toplama yöntemleri kullanılmıştır. 2018-19 akademik yılı başında ve sonunda araştırmaya katılımcı öğrencilerle, odak grupları halinde mülakatlar, yapılmıştır. Ayrıca, veri toplama aracı olarak araştırmacının gözlem notlarına başvurulmuştur. Öğrencilerin ders içerisindeki performansları gözlem notları için incelenmek üzere videoya çekilmiştir. Çalışmanın sonucunda bir akademik yıl boyunca eleştirel bilinç geliştirme amaçlı yürütülen eğitim ve dil eğitimi konulu sunum ve sınıf içi Sokratik tartışmalarla öğrencilerin mesleki vizyonlarının daha gerçekçi ve açık fikirli, eğitimi politik, kültürel ve sosyolojik açılardan ele alan derin ve kapsamlı bir anlayışa doğru değişmiş olduğu gözlenmiştir. Katılımcılarda gelecekteki mesleklerine olan inanç pekişmiş, öğretmenlik mesleği vizyonları toplumda değişiklik yapabilecek potansiyelde bir öğretmen imajına dönüşmüştür. Katılıcılar özellikle eğitimde ayırımcılık uygulanan gruplar konusunda bilinçlenmiştir.Anahtar sözcükler: Eleştirel pedagojik içerik, hizmet öncesi öğrenciler, eleştirel düşünce, mesleki vizyon, Sokratik yaklaşım The aim of the study is to explore the effect of critical pedagogical content integration through critical awareness raising content integration in Spoken English courses at Foreign Language Education Departments on students' vision of their profession. The study was conducted with the students who took the Spoken English I and II courses during the 2018-19 academic year in Foreign Language Education Department at Middle East Technical University, based on a qualitative research design. Students were interviewed individually and in focus groups twice throughout the academic year. Observation notes of the researcher were also used as a research tool for data collection. Almost all classroom performances of students were recorded for the researcher to keep her observation notes. The outcome of the study is that students' vision of their profession was more realistic having developed a deeper insight discussing multiple aspects of teaching English in contextualized tasks through critical awareness raising tasks throughout one academic year. It was observed that the participants developed an awareness of a more empowered teacher image sensitized to oppressed groups in educational settings.Keywords: critical pedagogical content, preservice teachers, critical thinking, professional vision, Socratic approach
Collections