Klonlama ile ilgili öğrenci düşünceleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrencilerin öğretim öncesinde konulara ilişkin sahip oldukları bilgiler ve düşünceler, ders içerikleri oluşturmada önemli rol oynamaktadır. Klonlama, genetik okur-yazarlık bakımından biyoloji eğitimi alanında önem arz eden konulardan biridir. Biyoloji eğitiminin temel amaçlarından biri, biyoloji okuryazarı bireyler yetiştirmektir. Dolayısıyla öğrencilerin bilişsel seviyelerine, ihtiyaçlarına uygun, biyoloji eğitiminin hedeflerini karşılayan içerik oluşturmak gerekmektedir. Bu bağlamda öğrencilerin biyoloji konuları ile ilgili sahip oldukları düşüncelerin bilinmesi büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin klonlama ile ilgili düşüncelerini belirlemektir. Öğrenci düşünceleri, nitel araştırma yaklaşımı kullanılarak belirlenmiştir. Bu amaçla öğrencilerle probleme dayalı, yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda klonlama ile ilgili birçok düşünce tespit edilmiştir. Genel olarak öğrenciler klonlamanın canlıları kopyalamak anlamına geldiğini düşünmektedirler. Öğrenciler `genlerin tek başına fenotipi belirlediği` düşüncesine sahiptir. Ayrıca `Genlerin ve çevrenin birlikte fenotipi belirlediği` düşüncesi de tespit edilmiştir. Bazı öğrenciler klonlamayı üreme teknolojisi, bazıları da genetik mühendisliği olarak görmektedir. Ayrıca bazı öğrenciler, klonların insan yapımı olduğunu ve doğal olarak oluşmadığını düşünmektedir. Araştırmanın sonuçları biyoloji eğitimi açısından yorumlanmıştır.Anahtar sözcükler: klonlama, ortaöğretim öğrencileri, düşünceler, fikirler, düşünce figürleri The knowledge and thoughts that students have before lesson play an important role in creating the course content. Cloning is one of the important topics in biology education in terms of genetic literacy. One of the main objectives of biology education is to educate biological literate individuals. Therefore, it is necessary to create content that suits the cognitive levels and needs of the students and meets the goals of biology education. In this context, it is very important to know the conceptions of students about biology subjects. The purpose of this study is to determine the conceptions of secondary school students about cloning. Student conceptions were determined using a qualitative research approach. For this purpose, problem-centered semi-structured interviews were conducted with students. As a result of the research, many conceptions about cloning have been identified. In general, students think that cloning means copying living things. The students have the idea that genes alone determine the phenotype. In addition, the conception that `the genes and the environment together determine the phenotype` has been identified. Some students view cloning as reproductive technology, others as genetic engineering. Additionally, some students think that the clones are humanmade and not naturally occurring. The results of the research were interpreted in terms of biology education.Keywords: cloning, secondary school students, conceptions, notions, principles
Collections