Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyel, Nermin
dc.contributor.authorÖzcan, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-29T13:46:31Z
dc.date.available2020-12-29T13:46:31Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/432849
dc.description.abstractDevlet tarafından sunulan hizmetlerin büyük bir kısmı vergiler yoluyla finanse edilmektedir. Vergi bilincine sahip vatandaşlar, devletin vergi toplamasını kolaylaştıracaklar ve kamu hizmetlerinin finanse edilmesiyle ilgili problemlerin ortaya çıkmasının önüne geçeceklerdir. Her vatandaşın vergi bilincine sahip olması önemli olmakla birlikte, vergilendirme sürecinde etkin rol oynayan muhasebe meslek elemanlarının vergi bilincine sahip olması ayrıca önem arz etmektedir. Ortaöğretim kurumlarında muhasebe ve finansman eğitimi alan öğrencilerin her biri muhasebe meslek elemanı adayıdır ve bu öğrencilerin almış olduğu eğitimin vergi bilincine katkı sağlaması beklenmektedir.Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim kurumlarında muhasebe ve finansman eğitimi alan ve almayan öğrencilerin vergi bilinci farklılıklarını inceleyip, muhasebe ve finansman eğitiminin vergi bilincine katkısını tespit etmektir. Ayrıca, vergi bilincini arttırmak amacıyla okullarda yapılan vergi haftası çalışmalarının etkinliğini ortaya koymaktır. Araştırmada, verilerin elde edilmesi için yüz yüze anket yöntemi kullanılmış ve Kocaeli İlinin Gebze ilçesindeki 721 lise öğrencisine anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler için farklılık analizleri yapılmıştır. Farklılık analizleri yapılırken, farklı okul türleri, farklı sınıf düzeyleri, aynı okul türündeki farklı sınıf düzeyleri, öğrencilerin cinsiyetleri arasındaki farklılıklar incelenmiştir. Muhasebe ve finansman eğitimi alan ve almayan öğrenciler arasında vergi bilinci, vergi algısı ve vergi ahlâkı bakımından anlamlı farklılıklar olmadığı ve muhasebe ve finansman eğitiminin vergi bilincine katkısının olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda, ortaöğretim kurumlarında vergi haftasıyla ilgili yapılan çalışmaların da yeterli düzeyde olmadığı tespit edilmiştir. Çalışmanın sonuçları göz önünde bulundurulduğunda, muhasebe ve finansman alanında, vergi bilinci konusu ders içeriklerinde ayrıca yer almalı ve vergiyle ilgili öğretimin yanında eğitim de verilmelidir. Ayrıca, vergi haftası etkinlikleri, bütün ortaöğretim kurumlarında etkili olacak şekilde ve öğrenci katılımı gözetilerek icra edilmelidir.
dc.description.abstractA great deal of the services provided by the state are funded through taxes. Citizens having tax awareness will make it easier for the state to collect taxes and prevent the emergence of problems related to financing public services. Although it is important for every citizen to have tax awareness, it is also important that professional accountants who play an active role in the taxation process have tax awareness as well. Each of the students who receive accounting and finance education in secondary education institutions is a professional accountant candidate and it is expected that the education provided for these students will contribute to tax awareness.The aim of this study is to analyze the differences in tax awareness of the students who are trained in accounting and finance and the students who do not receive accounting and finance education in secondary education institutions and to determine the contribution of accounting and finance education to tax awareness. Also, it reveals the effectiveness of tax week studies in schools in order to increase tax awareness. In the research, face-to-face survey method was used to obtain the data and a poll was conducted to 721 high school students in Gebze district of Kocaeli Province. Discriminant analysis were carried out for the data obtained. While conducting discriminant analysis, the differences between different school types, different grade levels, different grade levels in the same school type and gender of students were examined. It is concluded that there was no significant difference between the students who received accounting and finance education and the ones who did not receive accounting and finance education in terms of tax awareness, tax perception and tax morality and that accounting and finance education does not have a contribution on tax awareness. Also, it was determined that the studies on tax week in secondary education institutions were not sufficient.Considering the results of the study, In the field of accounting and finance, the subject of tax awareness should also be included in the course contents and education must be provided as well as tax-related teaching. Furthermore, tax week activities should be carried out in an effective way and by considering student participation in all secondary education institutions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOrtaöğretimde muhasebe ve finansman eğitiminin vergi bilinci üzerindeki etkisi: Gebze örneği
dc.title.alternativeThe effect of accounting and finance education in secondary education on tax awareness: Gebze sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-20
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10332943
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid642073
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineMuhasebe Finansman Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess