Türkçe ve İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan iki seri kitabın sözcük öğretimi açısından karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
?Türkçe ve İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan İki Seri Kitabın Sözcük Öğretimi Açısından Karşılaştırılması? adlı tez çalışmasında, Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde hazırlanacak dil öğretim kitaplarına bir katkı sağlayabilmek amacı ile sözcük öğretiminin nasıl ele alınabileceği incelenmeye çalışılmıştır. Bu inceleme için karşılaştırma yöntemi kullanılmıştır. Karşılaştırma için seçilen kitaplar Gazi Tömer Yabancılar İçin Türkçe ve New English File serileridir. Bu seriler sözcük öğretimi açısından karşılaştırılırken, söz konusu seriler sahip oldukları görsel ve işitsel kaynaklar, Avrupa Dil Portfolyosuna uygunluk, sözcük öğretiminin ele alınışı olmak üzere üç ana başlık altında ele alınmıştır.Çalışmanın sonunda her iki seride yer alan sözcük çalışma biçimleri tablo haline getirilmiştir. Bu tablo incelendiğinde New English File serisinin Gazi Tömer Yabancılar İçin Türkçe serisine göre sözcük çalışmalarının daha çok çeşitli olduğu gözlenmektedir. New English File serisinde dil bilgisi ve sözcük öğretimi arasında belli bir denge söz konusu iken Gazi Tömer Yabancılar İçin Türkçe serisinde bu dengenin dil bilgisi lehine bozulduğu gözlenmiştir. Ayrıca yabancı dil öğretim kitapları hazırlanırken, öğrenci kitabı ve alıştırma kitabının yanı sıra öğretmen kitabının da olmasının önemi üzerinde durulmuştur. Aynı şekilde internet ortamının imkanlarından faydalanmanın gerekliliği de belirtilmiştir. Yabancı dil öğretimine yönelik olarak hazırlanacak kitaplarda otantik materyal kullanımı, strateji eğitimine yer verilmesinin önemi de çalışmanın bulguları arasında yer almaktadır.Anahtar Sözcükler: Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi, sözcük öğretimi, Gazi Tömer Yabancılar İçin Türkçe, New English File. In the thesis which is entitled as ?The Comparison of two Coursebooks on Teaching Turkish and English as Foreign Languages on the Basis of Vocabulary Instruction ?, it has been attempted to look into how vocabulary teaching should be in order to help contribute future coursebooks for teaching Turkish as a foreign language. The method of comparision is used for the research. The coursebooks that are chosen for the study are Gazi Tömer Yabancılar İçin Türkçe and New English File. The comparision in terms of vocabulary teaching is carried out under three headings: Visual and audial materials, the compatibility to the Common European Framework and how vocabulary teaching is carried out.At the end of the study the types of vocabulary exercises in the coursebooks are shown in a table. The table shows that New English File has more variety in terms of vocabulary teaching exercises compared to Gazi Tömer Yabancılar İçin Türkçe. While there is a certain balance between the teaching of grammar and vocabulary in New English File, in Gazi Tömer Yabancılar İçin Türkçe the emphasis is on teaching grammar. In the study the importance of having a teacher?s book as well as student?s book and workbook in coursebook preparation is emphasized. Making use of internet is also stressed. In the preparation of coursebooks for foreign language teaching the importance of using authentic materials, strategy training are among the findings of the study.Key Words: Teaching Turkish as a foreign language, teaching vocabulary, Gazi Tömer Yabancılar İçin Türkçe, New English File.
Collections