Yabancı dil olarak türkçe öğretiminde B2 ( sınırlı bağımsız kullanıcısı) düzey yaratıcı yazma becerilerine yönelik bir izlence önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Avrupa Birliği'nin gelişimi ile Avrupa'daki çeşitli dil ve kültürlerin korunması önem kazandı. Bundan dolayı, iletişime ve yabancı dillerin öğretimine olan ihtiyaç da arttı. Avrupa Diller İçin Ortak Başvuru Çerçevesi; Avrupa çapında hazırlanacak dil öğretimi, izlencelerine, müfredatlara, sınavlara ve ders kitaplarına temel sağlaması için geliştirildi. Çerçeve, öğrencilerin daha bağımsız düşünmelerine ve hareket etmelerine yardımcı olacak dil öğrenim ve öğretim yöntemlerinin önemini vurgulamaktadır. Dil çerçeve planının, Türk Eğitim sistemiyle karşılaştırılması ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimindeki ihtiyaçlar doğrultusunda bu çerçeve planı üzerinde çalışılması gerekmektedir. Bu çalışma, Avrupa Diller İçin Ortak Başvuru Çerçevesi' nde belirlenen kriterlerle tam bir uyum içerisinde hazırlanan bir yaratıcı yazma izlencesi geliştirmeyi amaçlamaktadır. Önerilen yaratıcı yazma izlencesi, çerçevede B2 düzeyi için tanımlanan hedeflere uyumlu aktiviteler içermektedir. Aktivitelerin hazırlanmasında, ` öğretilen dilin kültürel değerleriyle birlikte aktarılması, edebî metinler aracılığıyla gerçekleştirilebilir` fikri temel alınmıştır. Bu çalışmanın önerilecek bir yaratıcı yazma izlencesi olarak, Türkiye'deki söz konusu düzeyde ( B2 Seviyesi) yabancı dil olarak Türkçe öğretimine de katkıda bulunması ümit edilmektedir. Preservation of various languages and cultures in Europe has gained importance with the development of the European Union. As a result of this, the need for communication and teaching of foreign languages has increased. The Common European Framework for Languages has been suggested to provide a basis for Europe-wide language teaching, syllabuses, curricula, exams and course books. The framework underlines the importance of language learning and teaching methods that will help students think and act more independently. However, it is necessary to make a comparison between this framework and the Turkish Educational System in accordance with the necessities of teaching Turkish as a foreign language program. This study aims to develop a creative writing syllabus which is in total harmony with the criteria determined by the Common European Framework for Languages. The suggested creative writing syllabus contains activities that are compatible with the B2-level aims in the framework. In the preparation of these activities, the idea of `the transfer of the target language together with cultural values can be achieved through literary texts` was placed in the centre. It is expected that the present study will contribute to the B2-level teaching Turkish as a foreign language in Turkey as a creative writing syllabus.
Collections