Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisinin geliştirilmesinde karşılaşılan güçlükler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı dil öğreniminde, okuma, yazma, dinleme ve konuşma olmak üzere dört temel beceri alanı vardır. Bu dört beceri arasında konuşma becerisi, önem derecesi açısından bir adım öne çıkar. Bunun nedeni, dil öğrenmenin temel amacının iletişim kurmak; iletişim kurmanın ilk adımının ise genel olarak konuşma olmasıdır. Yabancı dilde daha ilk aşamada konuşma becerisini geliştirmek, öğrenenin hedef dilde ihtiyaç duyacağı basit işlemleri gerçekleştirmesi, sosyal ilişkiler kurması ve devam ettirmesi açısından hayati önem taşır. Yabancı dil öğreniminde konuşma becerisini geliştirmenin önemine karşın, bu alanda yapılan çalışmaların sayıca oldukça az oldukları gözlemlenmiştir. Bu durum, yapılan bu çalışmanın gerekliliğini ortaya koymaktadır. Konuşma becerisinin gelişiminde karşılaşılan güçlüklerin belirlenmesi, bu alanda yapılması gereken çalışmalardan biridir. Bu nedenle, bu çalışmada, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde konuşma becerisinin geliştirilmesinde öne çıkan güçlüklerin saptanması amacıyla, bir anket uygulaması yapılmış ve bazı TÖMER kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin görüşleri ışığında, karşılaşılan güçlüklerden öne çıkanlar tespit edilmiştir. Araştırmanın bulguları, öğrencilerin özellikle iletişimsel yeti kapsamındaki dilsel yetiye ilişkin konularda konuşmakta zorlandığını göstermiştir. Araştırma, ayrıca, öğrencilerin en çok soyut konularda konuşmakta zorlandıklarını ortaya koymuştur. There are four skills in foreign language learning; reading, writing, listening and speaking. Speaking comes to the fore among those four skills in terms of the level of importance. The reason is that the main purpose to learn a language is to communicate, and the first step to communicate is generally to speak. Developing speaking skills even at the beginning level is crucial in order to help the learner make basic transactions, build and maintain social relationships. Despite the fact that developing speaking skills have a tremendous importance in foreign language teaching, it is noticed that the number of the studies in this area concerning this subject is quite few. This fact also shows the importance of conducting this study. Identifying the difficulties faced in developing speaking skills is one of the important reseach areas. Thus, in this study, in order to identify some of the most important difficulties in developing speaking skills in teaching Turkish as a foreign language, a questionnaire was conducted and some of the main difficulties were identified based on the perceptions of students studying at TOMER institutions. The findings of the research showed that students had difficulty in areas especially related to linguistic competence as part of communicative competence. It also showed that students had difficulty in speaking about abstract topics the most.
Collections