YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN SURİYELİ ÖĞRENCİLERİN YAZILI ANLATIMLARINDA HATA ÇÖZÜMLEMESİ
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı dil öğretiminde konuşma, dinleme, okuma ve yazma olmak üzere dört temel beceri vardır. Bu dört temel beceri kendi içinde anlama ve anlatma becerileri olarak ikiye ayrılmaktadır. Anlama becerilerini dinleme ve okuma anlatma becerilerini ise konuşma ve yazma oluşturmaktadır. Bu beceri alanlarını birbirinden bağımsız düşünmek mümkün değildir. Yabancı dil öğrenenlerden neyi ne kadar anladıklarını görmek ve bunları değerlendirebilmek için konuşma ve yazma becerisini kullanmaları beklenmektedir. Bu da yazma becerinin geliştirilmesinin gerekliliği ön plana çıkarmaktadır. Yazma becerisinin geliştirilmesi için yazma becerisiyle ilgili etkinliklerin arttırılmasının yanında öğrenenlerin yazılı anlatımlarında yapmış oldukları hataların belirlenmesi ve bu hataların en aza indirgenmesi de gerekmektedir. Öğrenenlerin yazılı anlatımlarda yaptıkları hataların belirlenmesi ve sınıflandırılabilmesi için kullanılan yöntem ve tekniklerden biri de hata çözümlemesidir. Bu çalışma öğrenenlerin yazılı anlatımlarında yapmış oldukları hataların çözümlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma Batman Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde B1 seviyesinde Türkçe öğrenen 27 Suriyeli öğrencinin yazılı anlatımları incelenerek oluşturulmuştur. Suriyeli öğrenenlerin yazılı anlatımlarında yapmış oldukları hatalar ses bilimsel, biçim bilimsel, söz dizimsel ve yazım noktalama hataları açısından çözümlenmiş ve sınıflandırılmıştır. Araştırmanın bulgularında öğrenenlerin en çok ses bilimsel hatalar ile yazım ve noktalama hataları yaptıkları tespit edilmiştir. There are four basic skills; speaking, listening, reading and writing in foreign language teaching. These four basic skills are divided into two as comprehension and narrative skills. Listening and reading constitute the understanding skills and speaking and writing constitute the expression skills. It is not possible to think these skill areas independently. Foreign language learners are expected to use their speaking and writing skills in order to see what and to what extent they understand and to evaluate them. This emphasizes the necessity of developing writing skills. In addition to increasing the writing skills related to the development of writing skills, it is necessary to determine the mistakes made by the in their written expressions and to minimize these errors. One of the methods and techniques used to identify and classify the mistakes of learners in written expressions is error analysis. This study was carried out in order to analyze the mistakes made by the learners in their written statements. In this study, written expressions of 27 Syrian learners who were learning Turkish at B1 level in Batman University Continuing Education Application and Research Center were formed. The mistakes made by Syrian learners in their written narratives have been solved and classified in terms of phonological, morphological, syntactic and spelling and punctuation mistakes. In the findings of the research, it has been determined that the majority of the mistakes made by the learners are about phonology and punctuation and spelling.
Collections