Yedi İklim Yabancı Dil Olarak Türkçe setindeki kültürel varlığın incelemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Yunus Emre Enstitüsü tarafından Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesi amacıyla hazırlanan `Yedi İklim Türkçe Öğretim Seti`ndeki kültürel varlık, araştırmacı tarafından geliştiren bir kontrol listesi ile büyük `K` kültür ve küçük `k` kültür temaları ve hedef kültür, uluslararası kültür ve kültürel tarafsızlık kategorileri açısından içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmada A1'den C2'ye kadar tüm düzeylerde toplam 144 okuma parçası incelemeye alınmıştır. Araştırmanın sonucunda tüm düzeyler göz önünde bulundurulduğunda okuma parçalarında büyük `K` kültür ve küçük `k` kültür bakımından kitabın neredeyse eşit bir dağılım gösterdiği fakat düzeyler ayrı ayrı incelendiğinde büyük `K` kültür ve küçük `k` kültür dağılımında oldukça büyük farklar ortaya çıktığı ve düzey arttıkça büyük `k` kültür temalarının, özellikle de C1 ve C2 düzeylerde dramatik bir artış gösterdiği gözlemlenmiştir. Ayrıca hedef kültürün, uluslararası kültür ve kültürel tarafsızlık kategorilerine kıyasla oldukça baskın bir şekilde yer aldığı saptanmıştır. The study investigates the cultural content of a teaching Turkish set `Yedi İklim` which is a teaching Turkish as a foreign language set published by Yunus Emre Institute. The set was investigated in terms of both big `C` and little `c` cultural themes and target culture, international culture and culture neutral categories of culture by a checklist created by the researcher. A total of 144 reading texts from all levels of the textbooks from A1 to C2 was under examination. At the end of the study the set was found to have almost equal distribution regarding big `C` and little `c` cultures when all levels are taken into consideration, however the distribution of big `C` and little `c` cultural themes in specific levels varies greatly. The set is observed to have a significant increase in big `C` cultural themes -specifically in levels C1 and C2- as the levels advance. Moreover, target culture was highly dominant compared to international culture and culture neutral categories of culture respectively.
Collections