Yabancı / ikinci dil olarak Türkçe öğreticilerinin metot/ post-metot algısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı/ ikinci dil öğreticileri açısından etkili dil öğretimini gerçekleştirmek adına dil öğretim yöntemleri kullanılmaktadır. Ancak dil öğretiminde yöntem-sonrası durumun yeni bir husus olması sebebiyle bu durumla ilgili yapılan araştırmaların yeterli olmadığı görülmekte ve dolayısıyla alanyazına katkı sağlaması açısından bu duruma yönelik algı çalışmasının yapılması gerekmektedir. Bu bakımdan çalışma, yabancı/ ikinci dil olarak Türkçe öğreticilerinin dil öğretim yöntemlerindeki değişikliklere ilişkin farkındalıklarını artırabilmek adına önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, yabancı/ ikinci dil olarak Türkçe öğreticilerinin yöntembilim alanındaki değişim ve gelişimlere yönelik tutumlarını ortaya koymak adına öğreticilerin yöntem ve yöntem-sonrası algılarını tespit etmeyi belirlemektir. Çalışma kapsamında üç farklı üniversitenin (Gazi Üniversitesi, Kastamonu Üniversitesi, Karabük Üniversitesi) TÖMER bünyesinde yabancı/ ikinci dil olarak Türkçe öğreticileri olarak görev yapmakta toplam 15 katılımcının metot/ post metot algıları ile ilgili görüşlerinin tespitini belirleyebilmek adına öğreticilerle yarı yapılandırılmış görüşme sorularıyla mülakat yapılmıştır. Bu kapsamda, nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenolojik desenden yararlanılmıştır. Görüşmeler sonucunda elde edilen bulgular analiz edilerek düzenlenmiş olup, araştırma soruları çerçevesinde betimlenmiş ve elde edilen verilerin analizleri ışığında da yorumlanmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda öğreticilerin yöntem-sonrası duruma yönelik olumlu tutum içerisinde oldukları tespit edilmiştir. Her ne kadar bazı katılımcılar dil öğretiminde yöntemlerin oldukça önem taşıdığını vurgulasa da, genel olarak katılımcılar yerel ihtiyaçlar doğrultusunda kendi yöntemlerini oluşturmanın daha etkili olacağı görüşündedirler. Sonuç olarak katılımcıların cevapları doğrultusunda yöntem-sonrası pedagojinin uygulamasına yönelik olarak belirgin bir algının olduğu ifade edilebilir.Anahtar Sözcükler Dil Öğretim Yöntemleri, Yöntem-Sonrası Pedagoji, Dil Öğretim Metotları, Post Metot, Post Metot Pedagoji. Language teaching methods are used for an effective language teaching by the instructors of foreign/ second language. However, since post-methodology is a new issue in language teaching, it is seen that existing research on this field is not sufficient; therefore, perception studies should be conducted so as to contribute to the literature. In this respect, the present study is of great importance for increasing the awareness of Turkish instructors as a foreign/ second language about the changes in language teaching methods.The aim of this study is to determine the instructors' perceptions of method and post-method in order to reveal the attitudes of Turkish instructors as a foreign / second language towards changes and developments in methodology. Within the scope of the study, semi-structured interviews were conducted with a total of 15 instructors' of Turkish as a foreign/ second language working for TÖMER in 3 different universities, (Gazi University, Karabuk University, Kastamonu University), in order to determine the views of their method and post-method perceptions. In this context, the phenomenological design of qualitative research approaches was used. The findings obtained from the interviews were first analyzed and organized, and then described within the framework of the research questions and interpreted in the light of the analysis of the data obtained. The findings of the research indicated that the teachers had a positive attitude towards the post-methodology. Even though some participants emphasized that methods are significant in language teaching, most of them generally think that it is more effective to create their own methods in line with the learners' local needs. Consequently, it can be stated that there is a significant perception regarding the application of post-method pedagogy in line with the responses of the participants.Key WordsLanguage Teaching Methods, Post-Method, Post-Method Pedagogy.
Collections