Challenges and opportunities in using focus group to study heterogeneous and homogeneous groups
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Odak grup tartışması, yaygın olarak kullanılan nitel araştırma yöntemlerinden biridir.Odak grup tartışmalarında homojen katılımcıların `sosyal özellikler` olarakdeğerlendirilmesinin yararlı olduğu iddia edilmektedir. Ancak, tartışmalara rağmen, odakgrup tartışmaları için heterojen katılımcıların cinsiyet ve milliyet açısından etkileriniaraştırmak için çok az şey yapılır. Bu nedenle, bu çalışma homojen ve heterojen gruplarlaodak grup tartışmasının kullanılmasında metodolojik sorunları ve zorluklarıtartışmaktadır. Metodolojik konular arasında, bunlarla sınırlı olmamak üzere, hassaskonular, grup etkileşimi, güç ilişkileri, sözel olmayan ipuçları, verilerin derinliği vegenişliği, tartışma akışı ve katılımcılar arasındaki rahatlık derecesi yer alır. Bu konularıanlamak için, uluslararası öğrencilerle Türkiye'de uyum sağlama zorlukları konusundauluslararası öğrencilerle beş odak grup tartışması yapılmıştır. Topluluklar milliyet vecinsiyete göre daha homojen ve daha heterojen olarak belirlenmiştir. Daha homojengruplar aynı cinsiyetten ve aynı milletten katılımcılardan, daha heterojen gruplar karışıkmilletlerden ve cinsiyetten oluşuyordu. Bulgular, grup kompozisyonunun tartışma akışı,üretilen veriler ve odak grup tartışması süreci üzerinde bir etkisi olduğunu ortaya koydu.Hem homojen hem de heterojen grup kompozisyonları, araştırmanın amacına bağlı olarakspesifik durumlarda iyi çalışabilir. Heterojen grup kompozisyonunu göz ardı etmek yerine,çalışmanın amacına bağlı olarak kullanmayı düşünmenin faydalı olacağını savunuyorum.Anahtar Sözcükler: odak grup tartışması, grup bileşimi, grup homojenliği, grupheterojenliği Focus group discussion is one of the commonly used qualitative research methods. Infocus group discussions it is argued that having homogenous participants in terms of socialcharacteristics like gender, race, age etc. is beneficial. Despite such argument little is doneto explore the impact of having heterogeneous participants in terms of ethnicity and genderfor focus group discussions. Therefore, this study discusses methodological issues andchallenges in using focus group discussion with homogeneous and heterogeneous groups.The methodological issues include, but are not limited to sensitive issues, groupinteraction, power relations, non-verbal cues, depth and breadth of data, degree of comfortbetween participants. To understand these issues, five focus group discussions wereconducted with international students on adaptation challenges for international studentsin Turkey. Groups were set as homogeneous and heterogeneous based on socialcharacteristics i.e. ethnicity and gender. The homogeneous groups consisted ofparticipants of the same gender and same ethnicity, while the heterogeneous groupsconsisted of mixed nationalities and gender. Findings of this study revealed that groupcomposition has an impact on the discussion flow, data generated, and process of focusgroup discussion. Both homogeneous and heterogeneous group compositions can workwell in specific situations depending on the purpose of the research. I argue that insteadof turning back on heterogeneous group composition it is worthwhile to consider using itdepending on the purpose of the study.Keywords: focus group discussion, group composition, group homogeneity, groupheterogeneity
Collections