Jigsaw IV öğrenme tekniğinin hemşirelik öğrencilerinde arteriyal kan basıncı uygulamasına yönelik akademik başarılarına ve psikomotor beceri performanslarına etkisi
dc.contributor.advisor | Dikmen, Yurdanur | |
dc.contributor.author | Filiz, Nasibe Yağmur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:43:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:43:42Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-06-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/431910 | |
dc.description.abstract | Giriş ve Amaç: Hemşirelerin başarılı sağlık profesyoneli olabilmeleri bireysel ve mesleki açıdan sürekli gelişmeleri, yeniliklere uyum sağlayabilmeleri ve toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmeleri ile mümkündür. Son yıllarda hemşirelik eğitiminde özellikle de mesleksel beceri eğitiminde aktif yapılandırmacı yaklaşımların öğrenme becerilerini kolaylaştırdığı vurgulanmaktadır. Bu çalışmada jigsaw IV tekniğinin öğrencilerin arteriyal kan basıncı akademik başarısına ve arteriyal kan basıncı beceri performans düzeylerine etkisi ile öğrencilerin jigsaw tekniğinine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Ön test-son test kontrol gruplu deneysel desende yürütülen bu çalışma, Şubat-Mart 2017 tarihlerinde deney grubundaki öğrencilere (n=30) haftada 2 saat olmak üzere dört haftada toplam 8 saat Jigsaw IV öğrenme tekniği aktiviteleri uygulanırken, kontrol grubundaki öğrenciler (n=30) ise geleneksel öğrenme yöntemi ile eğitim almışlardır. Araştırma verileri `Kişisel Bilgi Formu`, `Arteriyal Kan Basıncı Akademik Başarı Testi`, `Arteriyal Kan Basıncı Beceri Performans Testi` ve `Jigsaw Görüş Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır Verilerin analizinde yüzdelik, frekans, Cronbach Alpha, Mann Whitney U Testi, Independent T Testi ve Wilcoxon Testi kullanılmıştır.Bulgular: Deney grubundaki öğrencilerin arteriyal kan basıncı akademik başarı son test puan sıra ortalamasının (42,38), kontrol grubundaki öğrencilerin sıra ortalamalarından (18,62) anlamlı olarak daha yüksek olduğu belirlenmiştir (p<0.05). Bunun yanında deney grubundaki öğrencilerin arteriyal kan basıncı beceri performans testi puan ortalaması 78,00±6,72, geleneksel tekniğin kullanıldığı kontrol grubundaki öğrencilerin arteriyal kan basıncı beceri performans testi ortalaması ise 58,00±15,11 anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). Ayrıca Jigsaw Görüş Ölçeği toplam puan ortalaması 64,83±0,73 olup, öğrencilerin bu teknik hakkındaki görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu görülmektedir.Sonuç: Elde edilen bulgulara göre jigsaw tekniğinin geleneksel yönteme göre akademik başarıyı ve beceri performansını artırmada daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | Introductıon and Objectıve: For nurses, being a successful health professional is possible with constant individual and occupational progress, orienting themselves to novelty and meeting the needs of the population. In recent years, it is emphasized that the active constructive approaches facilitate the learning skills in nursing education especially in occupational skills education. In this study, we aim to determine the impact of Jigsaw IV technique on students' academic achievements regarding arterial blood pressure and their arterial blood pressure performance skill level as well as students' comments on jigsaw technique. Material and Method: In this study, which is carried out in an experimental pattern with pretest-posttest control groups through February-March 2017, students in control group (n=30) received traditional training while the experimental group (n=30) had Jigsaw learning technique activities for 2 hours a week for 4 weeks, 8 hours in total. Research data was collected through `Personal Information Form`, `Arterial Blood Pressure Academic Achievement Test`, `Arterial Blood Pressure Skill Performance Test` and `Jigsaw Opinion Scale`. Percentage, frequency, Cronbach Alpha, Mann Whitney U Test, Independent T Test and Wilcoxon Test were used for the data analysis. Findings: Arterial blood pressure academic achievement test score ranking average of the students in experimental group were (42.38) significantly higher than those of control group (18.62) (p<0.05). Besides, average test score for arterial blood pressure skill performance test in experimental group (78.00±6.72) was found significantly higher than that of control group, which was 58.00±15.11 (p<0.05). In addition, while the total score of Jigsaw Opinion Scale was 64.83±0.73, it was seen that the students' opinions on this technique were positive overall. Conclusion: According to the data obtained, it is concluded that jigsaw technique was more effective than traditional method for increasing the academic achievement and skill performance. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | Jigsaw IV öğrenme tekniğinin hemşirelik öğrencilerinde arteriyal kan basıncı uygulamasına yönelik akademik başarılarına ve psikomotor beceri performanslarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of jigsaw IV learning technique on academic success and psychomotor skills performance for arterial blood pressure application in nursing students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-15 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Psychomotor skills | |
dc.subject.ytm | Jigsaw technique | |
dc.subject.ytm | Education-nursing | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Students-nursing | |
dc.subject.ytm | Blood pressure determination | |
dc.subject.ytm | Blood pressure monitors | |
dc.identifier.yokid | 10151238 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 471385 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Hemşirelik Bilim Dalı |