Show simple item record

dc.contributor.advisorDikmen, Yurdanur
dc.contributor.authorFiliz, Nasibe Yağmur
dc.date.accessioned2020-12-29T13:43:42Z
dc.date.available2020-12-29T13:43:42Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/431910
dc.description.abstractGiriş ve Amaç: Hemşirelerin başarılı sağlık profesyoneli olabilmeleri bireysel ve mesleki açıdan sürekli gelişmeleri, yeniliklere uyum sağlayabilmeleri ve toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmeleri ile mümkündür. Son yıllarda hemşirelik eğitiminde özellikle de mesleksel beceri eğitiminde aktif yapılandırmacı yaklaşımların öğrenme becerilerini kolaylaştırdığı vurgulanmaktadır. Bu çalışmada jigsaw IV tekniğinin öğrencilerin arteriyal kan basıncı akademik başarısına ve arteriyal kan basıncı beceri performans düzeylerine etkisi ile öğrencilerin jigsaw tekniğinine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Ön test-son test kontrol gruplu deneysel desende yürütülen bu çalışma, Şubat-Mart 2017 tarihlerinde deney grubundaki öğrencilere (n=30) haftada 2 saat olmak üzere dört haftada toplam 8 saat Jigsaw IV öğrenme tekniği aktiviteleri uygulanırken, kontrol grubundaki öğrenciler (n=30) ise geleneksel öğrenme yöntemi ile eğitim almışlardır. Araştırma verileri `Kişisel Bilgi Formu`, `Arteriyal Kan Basıncı Akademik Başarı Testi`, `Arteriyal Kan Basıncı Beceri Performans Testi` ve `Jigsaw Görüş Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır Verilerin analizinde yüzdelik, frekans, Cronbach Alpha, Mann Whitney U Testi, Independent T Testi ve Wilcoxon Testi kullanılmıştır.Bulgular: Deney grubundaki öğrencilerin arteriyal kan basıncı akademik başarı son test puan sıra ortalamasının (42,38), kontrol grubundaki öğrencilerin sıra ortalamalarından (18,62) anlamlı olarak daha yüksek olduğu belirlenmiştir (p<0.05). Bunun yanında deney grubundaki öğrencilerin arteriyal kan basıncı beceri performans testi puan ortalaması 78,00±6,72, geleneksel tekniğin kullanıldığı kontrol grubundaki öğrencilerin arteriyal kan basıncı beceri performans testi ortalaması ise 58,00±15,11 anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). Ayrıca Jigsaw Görüş Ölçeği toplam puan ortalaması 64,83±0,73 olup, öğrencilerin bu teknik hakkındaki görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu görülmektedir.Sonuç: Elde edilen bulgulara göre jigsaw tekniğinin geleneksel yönteme göre akademik başarıyı ve beceri performansını artırmada daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIntroductıon and Objectıve: For nurses, being a successful health professional is possible with constant individual and occupational progress, orienting themselves to novelty and meeting the needs of the population. In recent years, it is emphasized that the active constructive approaches facilitate the learning skills in nursing education especially in occupational skills education. In this study, we aim to determine the impact of Jigsaw IV technique on students' academic achievements regarding arterial blood pressure and their arterial blood pressure performance skill level as well as students' comments on jigsaw technique. Material and Method: In this study, which is carried out in an experimental pattern with pretest-posttest control groups through February-March 2017, students in control group (n=30) received traditional training while the experimental group (n=30) had Jigsaw learning technique activities for 2 hours a week for 4 weeks, 8 hours in total. Research data was collected through `Personal Information Form`, `Arterial Blood Pressure Academic Achievement Test`, `Arterial Blood Pressure Skill Performance Test` and `Jigsaw Opinion Scale`. Percentage, frequency, Cronbach Alpha, Mann Whitney U Test, Independent T Test and Wilcoxon Test were used for the data analysis. Findings: Arterial blood pressure academic achievement test score ranking average of the students in experimental group were (42.38) significantly higher than those of control group (18.62) (p<0.05). Besides, average test score for arterial blood pressure skill performance test in experimental group (78.00±6.72) was found significantly higher than that of control group, which was 58.00±15.11 (p<0.05). In addition, while the total score of Jigsaw Opinion Scale was 64.83±0.73, it was seen that the students' opinions on this technique were positive overall. Conclusion: According to the data obtained, it is concluded that jigsaw technique was more effective than traditional method for increasing the academic achievement and skill performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleJigsaw IV öğrenme tekniğinin hemşirelik öğrencilerinde arteriyal kan basıncı uygulamasına yönelik akademik başarılarına ve psikomotor beceri performanslarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of jigsaw IV learning technique on academic success and psychomotor skills performance for arterial blood pressure application in nursing students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-15
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPsychomotor skills
dc.subject.ytmJigsaw technique
dc.subject.ytmEducation-nursing
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmStudents-nursing
dc.subject.ytmBlood pressure determination
dc.subject.ytmBlood pressure monitors
dc.identifier.yokid10151238
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471385
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineHemşirelik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess