Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin anksiyete ve depresyon düzeyinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ondokuz Mayıs Üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin anksiyete ve depresyon düzeyinin değerlendirilmesiAmaç: Ondokuz Mayıs Üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinin sosyodemografik özellikleri ve ilişkili etmenleri araştırılarak anksiyete ve depresyon düzeyinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.Yöntem: 15 mart-01 mayıs 2019 tarihleri arasında Ondokuz Mayıs Üniversitesi tıp fakültesindeki 2018-2019 öğretim yılında eğitim görmekte olan tüm dönemlerdeki öğrencilerden gönüllü olan 272 katılımcı ile kesitsel olan bu çalışma yapılmıştır. Öğrencilerin depresif duygudurumu Beck Depresyon Ölçeği (BDÖ), kaygı seviyeleri ise Yaygın Anksiyete Bozukluğu-7 (YAB-7) ölçeği ile belirlenmiştir. Bulgular: Araştırmamıza katılan 272 öğrenciden 150'si (%55,1) kadın, 122'si (%44,9) erkeklerden oluşmaktadır. Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21,15 ±2,21 yıl idi. Katılımcıların %26,8'i 1. sınıf, %17,6'sı 2. sınıf, %14'ü 3. sınıf, %12,5'u 4. sınıf, %14'ü 5. sınıf, %15,1'i 6. sınıf öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışmamızda öğrencilerin %20,9'unda depresif duyguduruma, %22,1'inde yaygın anksiyete bozukluğuna sahip olduğunu belirledik. Kronik ve psikiyatrik hastalığa sahip olan öğrencilerde, partnerlerinin manevi anlamda yanında olmadığını düşünenlerde, özel hayat ve hobilerine yeterli zamanı ayıramayan öğrencilerde anksiyete düzeylerinin yüksekliği anlamlı saptanmıştır. Kronik hastalığı olanlarda ve tıp fakültesini bırakma düşüncesi olanlarda da depresyon seviyeleri anlamlı yüksek bulunmuştur.Sonuç: Tıp fakültesi öğrencilerinin anksiyete ve depresyon düzeyleri özellikle preklinik dönemlerde daha yüksek bulunmuştur. Bu durumun azalması için öğrencilerin yeni girdikleri akademik ortama uyum süreçlerinin kolaylaştırılması bunun için gerekli psikolojik yardımın ve aynı zamanda öğrencilerin ilgi, uğraşlarına yeterince zaman ayırmalarının sağlanması, eğitim süreçleri boyunca yaşadıkları maddi ve manevi sıkıntıları da göz önünde bulundurularak gerekli desteğin verilmesi uygun olacaktır. Evaluating Anxiety and Depression Levels of Students Enrolled in Ondokuz Mayıs University Faculty of MedicineObjective: We aimed to ascertain the sociodemographic characteristics, related factor and to evaluate anxiety and depression levels of students in Ondokuz Mayıs University Faculty of MedicineMethods: This observational analytical cross-sectional study is executed by the partipication of 272 voluntary students from all grades in Ondokuz Mayıs University Faculty of Medicine during 2018-2019 education year. Depressive mood of students was assesded by Beck Depression Scale and anxiety levels were evaluated by General Anxiety Disorder-7 (GAD-7) scale.Results: 272 students who participated in our study, 150 (55,1%) of them were females and 122 (44,9%) were males. Mean age of the students was 21,15±2,21 26,8% of the participants were in their first year, 17,6% were in their second year, 14% were in third year, 12,5% were in the fourth year, 14% here in the fifth year and 15,1% were in the sixth year.In our study we determined that 20,9% of the students have depressive mood and 22,1% have the generalized anxiety disorder. Among the students who have chronic and physiatric disorder, the ones with the thought of not having their partner's moral support and the students who can not spare time for their private life and hobbies, high anxiety levels were determined. Depression levels were statistically high amongst the students with chnonic ilnesses and the ones with the thought of leaving medical school.Conclusion: Anxiety and depression levels of the medical faculty students were accessed higher in their preclinic education period. As a conclusion, to make it easier for students to adapt the new academic environment and to provide help for themto spare enough time for their private life and hobbies it would be convenient to supply support for them by taking into consideration of students'experienced tangible and moral distresses during their education life.
Collections