12-14 yaş grubu puberte dönemi spor yapan ve sedanter öğrencilerin posturel ve biyomotor özelliklerinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Afyon, Yakup Akif | |
dc.contributor.author | Çelebi, Faruk | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:39:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:39:57Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/431015 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET Bu çalışmada 12-14 yaş grubu puberte döneminde bulunan sporcu ve sedanter öğrencilerin postur yapısı ve biyomotor fonksiyon özelliklerinin karşılaştırılması yapılmıştır Çalışmamızda Muğla ilinin değişik orta öğretim okullarında okuyan 120 puberte dönemi öğrenci alınmış olup bunlar kendi içerisinde 40 aktif spor yapan, 40 sedanter ve 40 sadece okullarda beden eğitimi gören gruplar şeklinde organize edilmiştir Sedanter grupların herhangi bir spor branşı ile uğraşmama şartı aranırken aktif spor yapan gruplarda en az 2 yıl okul takımı veya klüplerde oynama ön şartı ile gruplar oluşturulmuştur Çalışmamız 2 aşamalı olarak organize edilip yürütülmüştür. Birinci aşamada postur ölçğümleri alınmıştır Postür ölçümleri referans duruşta, anterior (ön taraftan), lateralden (Yandan) ve posterior (Arkadan) olmak üzere 7 bölgeye (Baş, Omuz, Vertebra, Kann, Diz, Ayak ve Ayak Parmakları) incelenmiştir İkinci aşamada biyomotor özelliklerin ölçümleri alınmıştır. Eurofit test bataryasından biyomotor özellikleri ölçmeye yarayan (Falamingo denge, Disklere vuruş, Otur-Uzan, Durarak uzun atlama. El dinamometresi, Bükülü kol ile asılma, 10 x 5m mekik koşusu) testleri uygunlamıştır Elde edilen sonuçlar EM uyumlu kişisel bir bilgisayarda SPSS for Windows paket programında averaj (X) ve standart sapma (SS) hesaplanarak aktif olarak sporla uğraşan, sadece beden eğitimi dersi alan ve sedenter öğrenciler arasında farklılık olup olmadığı One-Way unrelated Analysis of Variance (ANOVA), gruplar arası farklılık ise Tukey HSD ile p<0.05 ve p<0.01 anlamlılık düzeyinde incelenerek grupların posturel analizleri ise frekans dağılımı ile tespit edildi.Sonuçta aktif olarak spor yapan grupların postürel ve biyomotorik dengeleri sedanterlere ve sadece Beden Eğitimi dersi gören gruplara göre daha iyi olduğu görülmüştür. Aynı şekilde sadece Beden Eğitimi dersi gören grupların biyomotor ve postür ölçümleri sedanterlere göre daha iyi çıkmıştır. Sedanter gruplarda ise pençe kuvveti ve bükülü kol ile aslıma testlerinde elde edilen değerler diğer gruplara göre biraz daha yüksek bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | VI SUMMARY The main objective of this study was to compare both the postural features and biomotor abilities tests results of the three groups which were the first group doing sports actively (n=040), the second group sedentary (n=40), the third group attending only to the physical education lessons (n=40) We chose the actively sporting group who had been sporting for at least 2 years regularly and the sedantaries who hadn't engaged in any kind of sports branch before This study was carried out in two parts point In the first pan the postural deformities were found out Evaluating the postural disorders in the standard position and by means of the Grade Method we took posture values from anterior, lateral and posterior planes of body including seven regions, head, shoulder, vertebral column, abdomen, knee, feet and toes In the second pan functional features were searched in this part the taken from Eurofit test methods which help to measure the functional features of the groups were applied For statistical evaluation, the data were analyzed by the SPSS for Windows computer program, One-Way unrelated Analysis of Variance (ANOVA) and Tukey HSD were used to find out the differences between the groups in accordance with the posturel and biomotor tests. Significance level was set at p<0.05, p<0.01 As a result posturel biomotor test results of the sporting group were significantly better than the other groups. And the same as the sporting group, the results of the group attending the physical education lessons regularly were positive when compared with theVII sedentary group. Therefore it was induced that there was an important effect of regularly done sports activities in reforming and decreasing the posturel defects. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | 12-14 yaş grubu puberte dönemi spor yapan ve sedanter öğrencilerin posturel ve biyomotor özelliklerinin karşılaştırılması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Biomotoric properties | |
dc.subject.ytm | Puberty | |
dc.subject.ytm | Sedentary | |
dc.subject.ytm | Posture | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.identifier.yokid | 103781 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 102194 | |
dc.description.pages | 62 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |