Show simple item record

dc.contributor.advisorİslamoğlu, A. Hamdi
dc.contributor.authorŞenol, Leyla
dc.date.accessioned2020-12-29T13:39:43Z
dc.date.available2020-12-29T13:39:43Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430927
dc.description.abstractÖZET Reklam harcamalarının satışları ve ekonomiyi nasıl etkilediği her zaman tartışılabilir. Bununla birlikte, bir ekonomik birimin, ekonomik arenada rekabetçiler karşısında reklamsız yaşayamayacağı da bir gerçektir. Pazarlama için reklam gerekli olmakla birlikte onun fonksiyonel olup olmadığı da önemlidir. Bu nedenle, reklamın tüketicileri satın almaya yöneltip yöneltmediği tahmin edilmelidir. Bu çalışmada, üç markanın mesajlarının 9-11 yaş grubundaki çocuklar üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bunun nedeni, geleceğin tüketicilerinin çocuklar olması ve öğrenmeye daha istekli olmalarıdır. Birinci olarak araştırmanın teknikleri tanıtılmıştır. Daha sonra araştırmanın modeli ve hipotezleri ortaya konmuştur ve modelle ilgili olarak 11 hipotez analiz edilmiştir. Son olarak toplanan bilgiler Ki-Kare test istatistiği ile analiz edilmiştir. Çalışmanın modeli dikkat, ilgi, öğrenme ve satın alma sürecine dayandırılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT Advertising expenditures how being effective and efficiency on sales and an economy, can be always discussed. However it is fact that an business unit can't be live without advertising in economic arena against competitors. Although advertising is necessary for marketing, it is important that if can be functional. For this reason it is investigated how customer was directed to buy by advertising. In this study, effects of messages on three trademarks on the children between 9-11 ages were investigated. Because of being investigated on children, consmer of future will be children and they like learn more than. At first in this study, was introduced techniques of research. After that, putting model, for research and hypothesis. In this study was analysed eleven hypothesis with connection model of research. Finally was collected information and analysed by K- Square test. Study of model is refer to procedure attention, interest, learn and buy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÇocuklara yönelik reklamlarda reklam etkinliğinin ölçülmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmAdvertising effectiveness
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid72339
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72339
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess