Show simple item record

dc.contributor.advisorSungur, Nuray
dc.contributor.authorGünay, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-29T13:39:41Z
dc.date.available2020-12-29T13:39:41Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430913
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada İstanbul İlindeki özel, kamu ve yabancı bankaların İnsan Kaynakları ve Eğitim Yöneticilerinin işe ilişkin değreleri, kişilikleri ve yeterlikleri üzerine bir tarama çalışması yapılmıştır. Bu amaçla İstanbul'da bulunan bankalardan seçkisiz yolla alman ikiyüzelli insan kaynaklan ve eğitim yöneticisine ulaşılmıştır. Toplam yirmialtı banka incelemeye alınmıştır. Araştırmada üç ayrı ölçek kullanılmıştır. Yeterlikleri ölçmek için Bursalıoğlu tarafından geliştirilen Yeterlik Anketi, kişilik özelliklerini ölçmek için Sıfat Listesi, değerleri ölçmek için Super'in Değerler Ölçeği kullanılmıştır. Yöneticilerin ölçeklerden aldıkları puanlar, varyans analizi, Tukey-B testi, t testi gibi istatistiksel tekniklerle değerlendirilmiştir. Bulguların değerlendirilmesinde anlamlılık düzeyi p<.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, insan kaynakları ve eğitim yöneticilerinin en çok yeterli oldukları alanlar; 1. Kişisel yeterlikler, 2. Meslek alanlarına ilişkin yeterlikler, 3. Örgütleme, 4. Planlama, 5. Örgütsel iletişim olarak ortaya çıkmıştır. İnsan kaynakları ve eğitim yöneticilerinin değerleri sırasıyla; 1. Yaratıcılık, 2. Kültürel kimlik, 3. Estetik, 4. Maddi otorite, 5. Manevi otoritedir. Araştırma sonuçlarına göre, insan kaynakları ve eğitim yöneticilerinin kişilik özellikleri sırasıyla; IV1. Bağımsızlık, 2. Oto kontrol, 3. Yaratıcı kişilik, 4. Başarı, 5. Özgüven'dir. İnsan kaynakları ve eğitim yöneticileri işlerini sahip oldukları planlama, örgütleme ve örgütsel iletişim ve kişisel yeterlikleri ile yapmaktadırlar. Yaş ve kıdem arttıkça planlama, örgütleme ve örgütsel iletişim artmaktadır. 1990'lı yılların kadın yöneticileri, otonomi, prestij, risk almalarıyla değerlerini ortaya koymaktadırlar. Erkekler için ise başarı ve estetik değerleri ön plana çıkmaktadır. Bankacılık genelde ve bu araştırmanın özelinde bir kadın mesleği olma yolundadır. Çoğunluğu kadın olan banka yöneticileri, başarı, başatlık gösteriş gibi erkeksi kişilik özellikleri gösterirken, banka ortamında erkekler de kadınlara özgü olan duyguları anlama, şefkat gösterme gibi kadınsı kişilik özellikleri göstermeye başlamışlardır.
dc.description.abstractSUMMARY A research was conducted to screen the job related values, personalities and competence of human resources and training managers, who work at govermental and private banks of Istanbul. For this purpose two hundred and fifty human resources and training managers that were accepted to banks in Istanbul without a selection procedure were used as a sample. Totally, twenty six banks were investigated. To measure their level of competence, the competence questionnaire that was developed by Sungun was used and to measure their personality characteristics `Adjective Check List` and for values Super's Values scale was used. The scores managers' get were evaluated through the use of statistical techniques such as analysis of variance, test of Tukey-B, t-test. The are as that the human resources and training managers are most competent are found as: 1. Personal competence, 2. Competence related to job issues, 3. Organisation, 4. Planning, 5. Organisational communication. The values held by human resources and training managers are as follows, 1. Creativity, 2. Cultural Identity, 3. Esthetics, 4. Authority (material) 5. Authority (moral) The results of the survey show that, human resources and edcuation executives must have those characteristics: VI1) Independance 2) Auto Control 3) Creativity 4) Success 5) Self Confidence Human Resources & Education Mannagers do their jobs using their own planning, organizing, organizational communication and personal capabilities. When the age and seniority increase, organizing and organizational communications also increases. In 1990's vomen executives exhibit their prowess by being autonomous and prestigious as well as by aking risks. On the other hand, for man, success and esthetical considerations apper to be.fathe forefront. In general and specifically within the framework of this survey, banking seem to become a profession for women. Banking executives most of whom are women, shows out some male characteristics like leadership, successs and show off. On the other hand in banking enviroment men also become to show some female behaviours like understanding sensces, showing effection. VIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin kişilik özellikleri değerleri ve mesleki yeterliklerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComperison of training managers personalities values and professional a elligilabilities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid74443
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid74443
dc.description.pages188
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess