Derince Eğitim Merkezi Komutanlığı Makina Astsubay Sınıf Okulu astsubay aday öğrencilerinin uyum ve atılganlık düzeyleriyle bazı değişkenler arasındaki ilişkiler
dc.contributor.advisor | Akbaş, Ayla | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Bülent | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:39:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:39:32Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430857 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada Makina Astsubay Hazırlama Okulu Öğrencileri'nin uyum ve atılganlık düzeyleri ile branşları, mezun oldukları okulları ve yaş durumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma, 1996-1997 Eğitim/Öğretim yılında Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Derince Eğitim Merkezi'nde bulunan Makina Astsubay Hazırlık Okulu'na devam eden 216 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın bağımlı değişkeni olarak uyum düzeyi ve atılganlık düzeyini ölçmek amacı ile Hacettepe Kişilik Envanteri, ve Rathuss Atılganlık Envanteri kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkenleri olan öğrencilerin branşları, mezun oldukları okullar ve yaş durumlarına ilişkin veriler de araştırmacının geliştirdiği `Kişisel Bilgi Formu` ile toplanmıştır. Elde edilen verinin bağımsız değişkenlere göre yüzdelikleri bulunmuştur. Aynı şekilde her bir bağımsız değişkenin genel uyum puanları ile atılganlık puanları arasındaki fark ANOVA ile test edilmiştir. Buna göre, bağımsız değişkenlerin p<.05 önem düzeyine göre aritmetik ortalamaları, yüzdeleri, standart sapmaları tablolar halinde gösterilmiştir. Sonuçta, yaş, mezuniyet ve branşlara göre uyum ve atılganlık puanları, öğrencilerin yaş değişkenine göre (p<.05) önem düzeyinde istatistiksel olarak manidar bir farklılık bulunamamıştır. Mezuniyet durumlarına göre incelendiğinde ise, Astsubay Hazırlık Okulu'ndan ve Meslek Yüksek Okulu'ndan gelen öğrencilerin, lise mezunlarına göre uyum puanlarının yüksek bulunmuştur. Aynı şekilde atılganlık puanlan ise, vMeslek Yüksek Okulu mezunu öğrencilerin, lise mezunu ve Astsubay Hazırlık Okulu mezunlarına göre daha yüksek bulunmuştur. Astsubay Hazırlık Okulu mezunu öğrencilerin atılganlık puanları, lise mezunu öğrencilerin atılganlık puanlarından daha yüksektir. Branş değişkenine göre öğrencilerin atılganlık ve uyum puanları karşılaştırıldığında; Makina Astsubay Sınıf Okulu öğrencilerinin branşları ile atılganlık düzeyi arasında (p<.05) önemli bir fark bulunamamıştır. Fakat, branşları ile farklılık bulunmuştur. Buna göre, (p<.05) Elektronik branşındaki öğrencilerin uyum düzeyleri; Elektronik, Çark, Kazan, Motor, Yara Savunma branşlarına göre yüksek bulunmuştur. vı | |
dc.description.abstract | SUMMARY In this research the relations between adaptation, assertiveness branches, graduated school and ages of the Naval Machinery Petty Officer Preparetion School students have been inspected. The research covers 216 students of Machinery Petty Officer class Derince Education Centre. `Hacettepe Personal Inventory` and `Rathuss Assertiveness Test` have been used to measure the adaptation and assertiveness levels as the dependent variables of the research. Datas related with students branches, the schools that they previously and their ages which were independent variables have been collected by the researcher with `Personal Data Form`. The percentage of the independent variables with relation to the collected data has been calculated. The differense between the adaptation and assertiveness points of each independent variable has been tested by ANOVA method. As a result the aritmetic means, persentages and standart deviations of the independent variables acccording to p<.05 importance level have been listed in the tables below. As a result with the p<05 şmportance rate statistical analyses of age graduatşon branch variables did not show any significant discrepancy. In terms of graduation the students who have graduated from Petty Ofiicer Preparation School and Technical High School showed higher adaptation points then those who graduated from regular high schools. In terms of assertiveness points the students who have graduated from Technical High Schools showed higher points than the others. The assertiveness points of students from Petty Ofiicer Preparation School were higher than those from regular High Scholls. When the adaptation and assertiveness points of students have been compared; (p<05) importance level between the branches of the Machinery Class Students and their assertiveness has not been detected, significantly. In contary there has been significant discrenpancy between their branches. According to this the adaptation levels of the students with electrical, machinery, boiler, enginering and damage control. vu | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Derince Eğitim Merkezi Komutanlığı Makina Astsubay Sınıf Okulu astsubay aday öğrencilerinin uyum ve atılganlık düzeyleriyle bazı değişkenler arasındaki ilişkiler | |
dc.title.alternative | Derince Training Center Commandership Machinery Petty Officer Preparation School the relations between adaptation and assertieveness of live petty officer candidates and some variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Assertiveness | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Military students | |
dc.subject.ytm | Adjustment level | |
dc.identifier.yokid | 74432 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 74432 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |