dc.description.abstract | ÖZET İlköğretim müfettişlerinin; yönetimsel, öğretimsel, sosyokültürel ve ekonomik boyuttaki sorunlarının düzeyleri ile, bu sorunların; coğrafi bölge, cinsiyet, müfettişlik kıdemi, toplam hizmet süresi, branş, öğretmenliğe ve müfettişliğe esas, bitirilen okullara göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği hususlarını inceleyen bu araştırmanın bulguları aşağıda özetlenmiştir: Araştırma kapsamına; Adana, İstanbul, Aydın, Balıkesir, Edirne, Eskişehir, Tekirdağ, Sakarya, Zonguldak, Karabük, Bilecik, Bolu, Burdur, Kütahya, Kırklareli, Aksaray, Amasya, Artvin, Kastamonu, Niğde, Tokat, Yozgat, Ardahan, Batman, Bingöl, Bitlis, Erzincan, Erzurum, Hakkari, Iğdır, Malatya, Mardin, Siirt, Sivas ve Tunceli olmak üzere toplam 35 il alınmıştır. Bu illerin ikisi 1. bölge, sekizi 2. bölge, beşi 3. bölge, yedisi 4. bölge ve on üçü 5. bölge illeridir. Bu illere bin (1000) adet anket formu gönderilmiş, üç yüz elli adedi (%35) geri dönmüştür. Araştırmaya katılan ilköğretim müfettişlerinin: 1. Sekseni birinci bölgede (%22.9), 110'u ikinci bölgede (%31.4), 43 'ü üçüncü bölgede (%12.3), 52'si dördüncü bölgede (%14.9) ve 65'i beşinci bölgede (%18.6) yer almaktadır. 2. On üçü bayan (%3.7) ve 337'si erkektir (%96.3). 3. Yüz doksan dördü 0-5 yıl arası (%55.4), 42'si 6-10 yıl (%12), 73'ü 11-15 yıl (%20.9) ve 41 'i 16-yukarı yıl (%1 1.7) müfettişlik kıdemine sahiptir. 4. Kırk beşi 0-15 yıl (%12.9), 92'si 16-20 yıl (%26.2) ve 213'ü 20-yukarı yıl (%60.9) toplam hizmet süresine sahiptir. vı5. Otuz dördü Türkçe (%9.7), 34'ü Sosyal Bilgiler (%9.7), 30'u Matematik-Fen Bilimleri (%8.6), 231 'i Eğitim Bilimleri (%66), 21 'i Güzel Sanatlar ve diğer branşlarda (%6) yer almaktadır. 6. Öğretmenliğe esas olarak bitirdikleri okullar ve mevcutları şu şekildedir; öğretmen okulu mezunu 69 kişi (%19.7), iki yıllık eğitim enstitüsü mezunu 166 kişi (%47.4), üç yıllık eğitim enstitüsü mezunu 47 kişi (%13.4), fakülte mezunu 68 kişi (%19.5). 7. Müfettiş olabilmek için gördükleri öğrenim düzeyi ise şu şekildedir; çeşitli kurslardan mezun olanlar 198 kişi (%56.6), eğitim enstitüsü mezunu olanlar 40 kişi (%1 1.4), fakülte mezunu olanlar 1 12 kişidir (%32). 8. Yönetimsel, öğretimsel, sosyo-kültürel ve ekonomik boyuttaki sorunları algılamaları `katılıyorum` düzeyinde ortaktır. 9. Yönetimsel, öğretimsel ve ekonomik boyuttaki sorunları çalışmakta oldukları coğrafi bölgelere göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. 10. Sosyo-kültürel boyuttaki sorunları çalışmakta oldukları coğrafi bölgelere göre anlamlı farklılıklar göstermektedir.* 1 1.Yönetimsel, öğretimsel, sosyo-kültürel ve ekonomik boyuttaki sorunları, mensup oldukları cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. 12. Yönetimsel, öğretimsel ve ekonomik boyuttaki sorunları müfettişlikteki kıdemlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. 13. Sosyo-kültürel boyuttaki sorunları müfettişlikteki kıdemlerine göre anlamlı farklılıklar göstermektedir.* 14. Yönetimsel, öğretimsel ve ekonomik boyuttaki sorunları toplam hizmet sürelerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. 15. Sosyo-kültürel boyuttaki sorunları toplam hizmet sürelerine göre anlamlı farklılıklar göstermektedir.* 16. Yönetimsel, öğretimsel, sosyo-kültürel ve ekonomik boyuttaki sorunları, branşlarına göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. vıı17. Yönetimsel, öğretimsel, sosyo-kültürel ve ekonomik boyuttaki sorunları, öğretmenliğe esas bitirdikleri okullara göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. 18. Yönetimsel, öğretimsel, sosyo-kültürel ve ekonomik boyuttaki sorunları, müfettişliğe esas bitirdikleri okul veya kurslara göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. vııı | |
dc.description.abstract | SUMMARY The findings of the survey which examine the levels of the problems of the primary education inspectors with the scope of administrative, educational, socio- cultural and economical and whether these problems demonstrate or not the significant differences according to geographical region, sex, inspectorship precedence, duration of total function, branch, faculties belonging to the teachers' training and inspectorship have been summarised below. Total 35 provinces included to the survey are below; two of the provinces are in the first region, eight of them are in the second, five of them are in the third region, seven of them are in the forth region and thirteen of them are in the fifth region, A thousand investigations forms (35%) have been sent back. Of the primary education inspectors who have joined lo the survey: 1. 80 of them are in the first region (22.9%), 110 of them are in the second region (31.4%), 43 of them are in the third region (12.3%), 52 of the are in the forth region (14.9%) and 65 of them are in the fifth region (18.6%). 2. Thirteen of them are female (3.7%) and 337 of them are male (96.3%). 3. 194 of them are between 0-5 years (55.4%), 42 of them are between 6-10 years (12%), 73 of them are between 11-15 years (20.9%) and 41 of them are over 16 years (1 1.7%) inspectorship precedence. 4. 45 of them are between 0-15 years (12.9%), 92 of them are between 16-20 years (26.2%) and 213 of them are over 20 years (60.9%) have got the duration of total function. 5. 34 of them are Turkish teachers (9.7%), 34 of them are social science teachers IX(9.7%), 30 of them are mathematics and science teachers (8.6%), 231 of them are educational science teachers (66%), 21 of them are from fine arts and other subjects(6%). 6. Here are the schools belonging to teacher training department and total number of those present; 69 of them are graduated from teacher training school (19.7%), 166 of them are graduated from the two years' training institute (47.4%), 47 of them are graduated from three years' teacher training institute (13.4%), and 68 of them are graduated from faculty (19.5%). 7. To be an inspector the level of education are; 198 of them are graduated from various courses (56.5%), 40 of them are graduated from teachers' training institutes (1 1.4%), 1 12 of them are graduated from faculties (32%). 8. The perception of the problem of administrative, educational, socio-cultural and economical are collective at the level of like-minded. 9. The problems of the administrative, educational and economical do not differ significantly from the geographical regions they work. 10. The problems of socio-cultural differ significantly from the geographical region they work 11. The problems of the administrative, educational, socio-cultural and economical do not differ significantly from the sex they are. 12. The problems of the administrative, educational and economical do not differ significantly from the inspectorship precedence. 13. The problems of socio-cultural differ significantly from the inspectorship precedence. 14. The problems of educational, administrative and economical do not differ significantly from the duration of total function. 15. The problems of socio-cultural differ significantly from the duration of total function. 16. The problems of the administrative, educational, socio-cultural and economical do not differ significantly from their subjects.17. The problems of the administrative, educational, socio-cultural do not differ significantly from the teachers' training schools they graduated. 18. The problems of the administrative, educational, socio-cultural and economical do not differ significantly from schools and courses they graduated belonging to the inspectorship. XI | en_US |