Show simple item record

dc.contributor.advisorKuzan, Yıldız
dc.contributor.authorÇatalbaş Somay, Arzu
dc.date.accessioned2020-12-29T13:39:16Z
dc.date.available2020-12-29T13:39:16Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430759
dc.description.abstractÖZET ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN YETKİNLİK BEKLENTİLERİ Arzu SOMAY ÇATALBAŞ Bu tez çalışmasında, üstün akademik yetenekli öğrencilerin yetkinlik beklentilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri, Ankara Fen Lisesi, İstanbul Atatürk Fen Lisesi, Kocaeli Körfez Fen Lisesi ve Gazi Lisesi birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinden elde edilmiştir. Öğrencilere, yetkinlik beklentilerini belirlemek amacıyla, Yetkinlik Beklentisi Ölçekleri uygulanmıştır. Verilerin analizi, İki Yönlü Varyans Analizi yöntemiyle yapılmıştır. F değerinin anlamlı çıkması sonucu farklılık gösteren ortalamaları belirlemek amacıyla, Tukey HSD Testi yapılmıştır. Anlamlılık düzeyi.05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak, üstün akademik yetenekli öğrencilerle normal öğrencilerin yetkinlik beklentileri arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür.
dc.description.abstractABSTRACT SELF EFFICACY OF GIFTED STUDENTS By Arzu SOMAY ÇATALBAŞ In this thesis, it was intended to asses gifted and non gifted children's self- efficacy. The data of the study were collected from a population of first and second grade students of Ankara Fen Lisesi, Istanbul Atatürk Fen Lisesi, Kocaeli Körfez Fen Lisesi and Gazi Lisesi. `Self -Efficacy Scales` were used to obtain self efficacy level of students. For the analysis of the data Two Way Anova was used. As a result of achieving a meaningful F value, Tukey HSD Test has been made to determine the averages showing differences. Significance level was established.05. As a conclusion there is a significance difference between gifted and non gifted children's self efficacy level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜstün yetenekli öğrencilerin yetkinlik beklentileri
dc.title.alternativeSelf efficacy expectations of gifted students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSuccess level
dc.subject.ytmGifted
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmCompetency measurement
dc.identifier.yokid72343
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72343
dc.description.pages188
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess