Üstün yetenekli öğrencilerin yetkinlik beklentileri
dc.contributor.advisor | Kuzan, Yıldız | |
dc.contributor.author | Çatalbaş Somay, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:39:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:39:16Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430759 | |
dc.description.abstract | ÖZET ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN YETKİNLİK BEKLENTİLERİ Arzu SOMAY ÇATALBAŞ Bu tez çalışmasında, üstün akademik yetenekli öğrencilerin yetkinlik beklentilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri, Ankara Fen Lisesi, İstanbul Atatürk Fen Lisesi, Kocaeli Körfez Fen Lisesi ve Gazi Lisesi birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinden elde edilmiştir. Öğrencilere, yetkinlik beklentilerini belirlemek amacıyla, Yetkinlik Beklentisi Ölçekleri uygulanmıştır. Verilerin analizi, İki Yönlü Varyans Analizi yöntemiyle yapılmıştır. F değerinin anlamlı çıkması sonucu farklılık gösteren ortalamaları belirlemek amacıyla, Tukey HSD Testi yapılmıştır. Anlamlılık düzeyi.05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak, üstün akademik yetenekli öğrencilerle normal öğrencilerin yetkinlik beklentileri arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT SELF EFFICACY OF GIFTED STUDENTS By Arzu SOMAY ÇATALBAŞ In this thesis, it was intended to asses gifted and non gifted children's self- efficacy. The data of the study were collected from a population of first and second grade students of Ankara Fen Lisesi, Istanbul Atatürk Fen Lisesi, Kocaeli Körfez Fen Lisesi and Gazi Lisesi. `Self -Efficacy Scales` were used to obtain self efficacy level of students. For the analysis of the data Two Way Anova was used. As a result of achieving a meaningful F value, Tukey HSD Test has been made to determine the averages showing differences. Significance level was established.05. As a conclusion there is a significance difference between gifted and non gifted children's self efficacy level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üstün yetenekli öğrencilerin yetkinlik beklentileri | |
dc.title.alternative | Self efficacy expectations of gifted students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Success level | |
dc.subject.ytm | Gifted | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Competency measurement | |
dc.identifier.yokid | 72343 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 72343 | |
dc.description.pages | 188 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |