Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksal, Mustafa
dc.contributor.authorGültekin, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-29T13:39:13Z
dc.date.available2020-12-29T13:39:13Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430740
dc.description.abstractKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME YÖNETİMİ VE ORGANİZASYONU TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE MARDİN EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ'NDE UYGULANMASI TEZ ÖZETİ Türkiye'de son yıllarda Toplam Kalite Yönetimi alanında özel sektörde dünya çapında basanlara imza atılmış, kamada da bu yönde çalışmalar başlatılması kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu amaçla Mardin Emniyet Müdürlüğü hizmetlerinde kaliteyi, verimliliği, çalışanların ve toplumun memnuniyetini arttırmak amaçlarıyla, EFQM Modeline uygun olarak 23.09.1998 tarihinden itibaren Toplam Kalite Yönetimi çalışmaları başlatılmıştır. TKY çalışmaları ile ilgili olarak Beksa, Brisa, KalDer ile görüşmeler yapılmış, bu kuruluşlardan bilgi, doküman ve destek alınmıştır. TKY çalışmalarında öncelik eğitime verilmiş ve yaklaşık 500 personele `Toplam Kalite Yönetimi, Liderlik, TKY Araç ve Teknikleri, Problem Çözme Teknikleri, İletişim, ISO Standartları, Kalite Çemberleri` vb. konularda meslek içi eğitim verilmiştir. Çalışanların problemlerinin tespit ve nedenlerinin araştırılmasına yönelik İl Merkezi ve İlçeler dahil olmak üzere yaklaşık (1000) personelin katılımıyla `Çalışanların Memnuniyetini Arttırma Anketi` düzenlenmiş ve çalışanlardan çok sayıda öneriler gelmiştir. Bu öneriler oluşturulan alt ve üst komisyonlarda değerlendirilerek en kısa sürede çözüme ulaştırılmıştır. Toplam Kalite'de ana hedefe ulaşmak kurumdan kuruma değişmekle, ayrıca kurumlardaki değişken faktörlerle birlikte ortalama 5-7 yıl sürmektedir. Mardin Emniyet Müdürlüğü'nde Toplam Kalite Yönetimi'nin temelleri atılmış olup, önümüzdeki yıllarda daha verimli sonuçların alınacağı değerlendirilmektedir. Toplam Kalite Yönetiminde başarıya ulaşmak için Üst Yönetimin, TKY' ne aktif inanması, destek vermesi ve çalışmalara bizzat katılması gerekmektedir. Bu amaçla Polis Teşkilatında bu konunun öncelikle üst yönetim olan İçişleri Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü seviyesinde ele alınmasının faydalı olacağı değerlendirilmektedir. Bu şekilde yapılacak çalışmalar daha sağlıklı ve hızlı olacaktır. Tezi Hazırlayan :İbrahim GÜLTEKİN Tez Danışmanı : Yrd. Doç. Dr. Mustafa KOKSAL Tez Kabul Tarihi : 09.07. 1999 / 12 Jüri Üyeleri :Prof. Dr. A. Hamdi İSLAMOĞLU Yrd. Doç. Dr. Nilüfer ÇELİKKOL
dc.description.abstractKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME YÖNETİMİ VE ORGANİZASYONU TOTAL QUALITY MANAGEMENT AND ITS PRACTICE IN MARDİN POLICE DEPARTMENT The Summary of the Study Turkey's Private sectors have recently achieved big success in term of Total Quality Management, thus it has been inevitable that the governmental organizations apply for the same principles in their activities. With this intention a study was put on progress in connnection with EFQM Model, on 23/09/1998 by Mardin Police Department to create a perfect model of management, to increase quality, productivity and satisfaction of public and personnels. To get more information about Total Quality Management, were contacted with Beksa, Brisa, KalDer firms and some documents and help were taken. In our TQM exercise, training of the officers was given priority and around 500 officers were trained on `Total Quality Management, Leadership, TQM Technics and Methods, The Technics of Problem Solving, Communication, The Standarts of ISO and Quality Circles` A questionnaire titled `Increasing the officers job satisfaction` was applied to 1000 officers in the department to find out the faced problems and in turn, a lot of suggestions were taken from them. These suggestions were taken into the consideration and the problems were solved in a short time. To reach the targets of Total Quality Management takes about 5-7 years. This period may change from one organization to another depending on different factors. The bases of TQM have been established in Mardin Police Department and we believe that the expected good results of this study will be accomplished in the near future. To reach success in TQM, the leaders must believe, support and personally join the studies. With this regard, we believe that TQM must be taken into the consideration at the Ministry of Interior and the General Directorate of Turkish National Police levels. The studies will be more successful and quicker in this way. Tezi Hazırlayan.-İbrahim GÜLTEKİN Tez Danışmanı :Yrd. Doç. Dr. Mustafa KOKSAL Tez Kabul Tarihi :09.07.1999 / 12 Jüri Üyeleri :Prof. Dr. A. Hamdi İSLAMO?LU Yrd. Doç. Dr. Nilüfer ÇELİKKOL uen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleToplam kalite yönetimi ve Mardin Emniyet Müdürlüğü`nde uygulanması
dc.title.alternativeTotal quality management and practise in Mardin Police Department
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmQuality models
dc.subject.ytmMardin Police Department
dc.subject.ytmPolice organization
dc.subject.ytmQuality installations
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid82291
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid82291
dc.description.pages176
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess