Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyurt, Aysun
dc.contributor.authorKoçer, Devrim
dc.date.accessioned2020-12-29T13:39:07Z
dc.date.available2020-12-29T13:39:07Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430704
dc.description.abstractÖZET İşletmelerin gereksindiği ara insan gücünü yetiştirmekle yükümlü endüstriyel teknik okulların, bu amaca ulaşmaları için staj uygulaması ve donanım sağlama boyutunda işletmelerden yararlanmaları son derece önem taşımaktadır. Çünkü işletmelere insan gücü girdisi sağlayan bu okulların, işletmelerin üretim süreçlerine ve donanımlarına uyum sağlayan mezunlar verebildikleri sürece etkili olabilecekleri düşünülmektedir. Bu nedenle öncelikle endüstriyel teknik okul yöneticilerinin staj uygulaması ve donanım sağlama boyutunda işletmelerden yararlanma düzeylerim saptamak gerekmektedir. Bu araştırmayla Kocaeli ilindeki endüstriyel teknik okul yöneticilerinin yönetsel konumlan, okul türü, branş, mesleki ve yönetsel kıdem değişkenlerine göre staj uygulaması ve donanım sağlama boyutunda işletmelerden yararlanma düzeylerinin saptanması ve bu değişkenler açısından söz konusu okul yöneticilerinin işletmelerden yararlanma düzeyleri bakımından aralarında bir fark olup olmadığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Dolayısıyla Kocaeli ilindeki endüstriyel teknik okul yöneticilerini evren olarak belirleyen bu araştırma, betimsel bir çalışma niteliği taşımaktadır. Araştırmaya ilişkin verilerin toplanmasında, endüstriyel teknik okul yöneticilerinin staj ve donanım sağlama görevlerine ilişkin mevzuata ve alan yazına dayalı olarak geliştirilen anketin geçerliliğine kanaat getirildikten sonra test-tekrar- test yöntemine dayalı güvenirlik çalışmasıyla veri toplama aracına son şekli verilerek değişik kademelerde bulunan 62 okul yöneticisine uygulanmıştır. Verilerin IIçözümlenmesinde SSPS istatistik paketinden yararlanılarak frekans ve yüzde değerleri belirlenmiş, grup içi farklar tukey'b ile test edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; endüstriyel teknik okul yöneticilerinin staj uygulaması boyutunda işletmelerden yararlanma düzeylerine ilişkin görüşleri `çoğu zaman` ya da `her zaman` seçeneğinde yoğunlaştığı görülmüştür. Yöneticilerin staj uygulaması boyutunda işletmelerden yararlanma düzeylerine ilişkin yönetim pozisyonu, branş, mesleki kıdem ve yönetsel kıdem değişkenleri açısından.05 düzeyinde önemli bir fark görülmezken, okul türlerine göre.05 düzeyinde önemli bir fark görülmüş olup, Anadolu Meslek Lisesi (AML)-Anadolu Teknik Lisesi(ATL) yönetici görüşlerinin çoğunluğu `nadiren` seçeneğinde yoğunlaşmaktadır. Bu farklılığın nedeninin, adı geçen okulların 3308 sayılı kanun kapsamında yer almamalarından kaynaklandığı anlaşılmaktadır. Endüstriyel teknik okul yöneticilerinin donamm sağlama boyutunda işletmelerden yararlanma düzeylerine ilişkin görüşlerinin `hiçbir zaman` ya da `nadiren` seçeneğinde yoğunlaştığı ve bu boyutta yönetim pozisyonu, okul türü, branş, mesleki kıdem ve yönetsel kıdem değişkenleri açısından yöneticilerin işletmelerden yararlanma düzeyleri arasında.05 düzeyinde önemli bir fark görülmemiştir. Staj uygulamasına ilişkin bulgulara dayalı olarak Anadolu Meslek ve Anadolu Teknik Liselerinin 3308 sayılı kanun kapsamına alınması halinde bu okullarda öğrenim gören öğrencilerin de sosyal sigortalardan yararlanmalarını sağlayarak staj IIIuygulaması boyutunda okul türleri arasındaki farklı uygulamaların ortadan kaldırılabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Endüstriyel teknik okul yöneticilerinin donanım sağlama boyutunda işletmelerden yararlanma düzeylerini artırmak için de 3308 sayılı kanunun yaptırım gücüne benzer bir kanun çıkarılmasının yararlı olacağı düşünülmektedir. rv
dc.description.abstractABSTRACT Due to the rapid technological developments, it is getting more and more important to have Industrial-Technical Vocational Schools (I-TVS) benefit from industrial companies in terms of hardware procurement and students' field practice. This research, therefore, aimed to pinpoint I-TVS administrator's levels at benefitting from industrial companies in terms of hardware procurement and students' field practice. In this regard, the research had four sub-research questions. The data for the research questions was collected from 62 school administrators serving at different levels of school administration in Kocaeli province through a questionnaire whose test-re-test reliability was also ensured with pilot studies. According to the findings; I-TVS administrators cooperate with the regional industry in terms of students' field practice either `always` or `most of the times`; in relation to benefitting from industry for students' field practice there is a significiant difference between different vocational school administrators, there is, however, no remarkable differences between different vocational school administrators when compared on the basis of administrators' position, profession, job experience and managerial experience at schools. Anatolian Vocational School (AVL)-Anatolian Technical School (ATS) administrators answers to the same question demonstrate a frequency of `seldom`. The reason for such different levels of benefitting from the industry is that these schools are not covered by the article no 3308 (law for students' field practice in industry). AVL-ATS administrators also `never` or `seldom` benefit from the industry for hardware procurement. With regard to hardware procurement, these school administrators do not differ whencompared on the basis of administrators' position, profession, job experience and managerial experience at schools. The findings indicate that the school admininistrator do not sufficently benefit from the industry. The study concludes with suggestions that AVS-ATS should also be covered within the law 3308 and the students of these schools ought to be entitled to benefit from state-health insurance scheme. Moreover, in collaboration to schools and industrial firms, a new law similar to article 3308 should be prepared to frame hardware procurements. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEndüstriyel teknik okul yöneticilerinin staj uygulaması ve donanım sağlama boyutlarında işletmelerden yararlanma düzeyleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTraining
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmTechnical education
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.identifier.yokid82299
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid82299
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess