Show simple item record

dc.contributor.advisorOktik, Nurgün
dc.contributor.authorDoğan, Oya
dc.date.accessioned2020-12-29T13:39:06Z
dc.date.available2020-12-29T13:39:06Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430695
dc.description.abstractÖZET Eğitim, toplumun yapışım değiştiren ve daha iyi yaşam standartları sağlayan toplumsal bir kuvvet olarak kabul edilmiştir. Değişen Türkiye koşullarında, eğitim kurumu bu hızlı değişimden fazlasıyla etkilenmiştir. Artan nüfusa karşılık öncelikle ekonomik, daha sonra politik nedenlerden ötürü eğitim kurumlan kendilerini yenileyememiştir. Eğitim sistemi toplumun ihtiyaçlarım karşılayamayınca, alternatif eğitim kurumlan ortaya çıkmıştır. Türk eğitim sisteminde üniversiteye giriş basamağı çok önemlidir. Öğrenciler ve ebeveynleri üniversiteye girişte en yüksek puanlan alabilmenin en iyi yolunu araştırmışlardır. Bu ihtiyaca cevap vermek özel dershanelerin işi olmuş ve bu oluşum hızla kurumsallaşmıştır. Her geçen gün Türk Eğitim Sisteminde önemi gittikçe artmıştır. Üniversite giriş sınavının içeriği ve okullardaki müfredat programı arasında benzerlik yoktur. Ayrıca okullardaki öğretmenlerin akademik seviyesi eşit değildir. Bunu gibi nedenlerden ötürü özel dershaneler hızla artmıştır. Gelişmekte olan bir ülke olan Türkiye'nin özel eğitim kurumlarına destek vermek ve eğitim sistemine acil çözümler üretmek temel uğraşılarından biri olmalıdır. Bu politika rasyonel bir çözüm yolu olarak kabul edilmiştir. Bu politikanın bir sonucu olarak 625 Sayılı Yasa ile özel dershaneler kurulmuştur. Toplumsal değişme ve eğitim perspektifinden baktığımızda Türk toplum yapısı içindeki eğitim kurumunda özel dershanelerin önemi gözlemlenebilir. Özellikle yükseköğrenime ve ortaöğretime girişte özel dershanelerin ağırlığı daha fazla hissedilmektedir.
dc.description.abstractn ABSTRACT Education was accepted as a social event that changes the structure of society and provides better life standard. On changing conditions of Turkey, education has been affected by this variation very much. On the contrary to over population, our education institutions couldn't renew themselves, for firstly economic, secondly political reasons. Alternative institutions had to established; because of education system couldn't have provided the need of society. The most important success in our education, is the university entrance examination. The students and their parents look for the way for getting the best possible grade in examination. So this need causes to establish new institutions, private courses for preparation for to examinations. Day by day the private courses number has increased in our education system. There aren't much similarity between the contrast of university entrance exam and school program. Also teachers academic degrees aren't egual. For such reasons, the numbers of private education increase very fast. To get better education system, Turkey, as a developing country should help and support private education course institutions. This policy was accepted a rational solution. As a result of this policy, private education courses are accepted by the public law 625 of. When we look from the perspective of social change and education, we can see the importance of the private courses. The weight of them has been felt especially in university entrance examination and in secondary schools entrance examination.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleTürkiye`de özel dershaneler
dc.title.alternativePrivate courses in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCourses
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmPrivate courses
dc.subject.ytmSpecial education
dc.identifier.yokid123401
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid121858
dc.description.pages256
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess