Show simple item record

dc.contributor.advisorHaftacı, Vasfi
dc.contributor.authorDoğan, Ender
dc.date.accessioned2020-12-29T13:38:53Z
dc.date.available2020-12-29T13:38:53Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430617
dc.description.abstractBugün gelişmiş ülkelerin kalkınma faaliyetleri incelendiğinde bu ülkelerde denizsektörünün önemli bir yer tuttuğu ve bu ülkelerin deniz ticaretinden elde ettikleri gelirler ileülkelerinin her alanda imar faaliyetlerini tamamlad ?klar görülebilir.Gemi sektörü, sanayiyi sürükleyen, teknoloji transferini cezbeden, istihdampotansiyelini sağlayan, deniz ticaret filosunu destekleyen ve ülkelerin savunma ihtiyaçlar naönemli katk larda bulunan bir sanayii koludur.Türkiye'de gemi inşa ve tedariki konusundaki politikalarda 1970 li yıllardan sonra sonderece büyük sapmalar meydana gelmiştir. 1978 Yılında gemi ithalinin serbest b?rak?lmas vedünya gemi satışlarında petrol krizinden kaynaklanan dalgalanma ile armatörlerin doğalolarak dış piyasadan gemi almaya yönelmesi, petrol fiyatlarının navlunlara da yansımasısonucu ortaya ç?kan durgunluk, sektördeki yat ?r mların durması ile sonuçlanmıştır.Tersanelerde kapasite belirlemede esas faktörler, çelik işleme kompleksi ile çelikteknenin inşa edileceği kızak olanaklarıdır. Tersaneler amaçlarını gerçekleştirmek için çelikişleme ve kızak olanaklarını sürekli olarak geliştirmeye çalışmalıdırlar.İşletmelerin etkili bir çalışma ortamı oluşturması için; amacına, faaliyetlerine,büyüklüğüne ve faaliyette bulunduğu ortama uygun bir şekilde örgütlenmesi ve özelliklerineuygun bir örgütlenme yap ?s?n benimsemesi gerekir.Tersanelerdeki işler siparişe ve uzun vadeli projelere dayandığından diğerendüstrilerdeki gibi büyük satış örgütüne gerek yoktur. İşlerin çok çeşitli ve fazla miktarlardaolmasından dolayı ihtisas kollarında bir gruplaşmanın yapılması zorunlu olmaktadır. Aynihtisas kollarının bir araya getirilmesi ile oluşturulan fabrika ve atölyeler her sanat kolunukapsar.Örgütlenmedeki problemleri aşabilmek için; Bilimsel çağın gereklerine veişletmelerde verimliliği sağlayacak örgütsel düzenlemelere gidilmesi gerekmektedir. Bununiçin üniversitelerden danışmanlık hizmeti alınmalı, yapılacak iş değerlemesi ve personeldeğerlemesi sonucunda yeni örgütlenmeye gidilmelidir.Türk Gemi inşa sektörünün hedef olarak belirlenen ve yıllık bir milyon DWT. luk yenigemi inşa kapasitesine ulaşabilmesi, gelişmiş diğer ülkelerde de olduğu devletin doğrudanveya dolaylı olarak sağlayacağı desteklerle mümkün olabilir.Tezi Haz rlayan : Ender DOĞANTez Danışmanı : Prof.Dr. Vasfi HAFTACITez kabul Tarih ve No : 28.01.1999 99/2Jüri Üyeleri : Prof.Dr. Vasfi HAFTACIProf.Dr. Ali AKDEMİRDoç.Dr. Mustafa KÖKSAL
dc.description.abstractToday, when the development activities of the progressed countries areexamined it can be see that the sea sector takes up an important place in thesecountries and that these countries have completed the construction actiivities in everyfield with the incomes these countries obtained from the sea trade.When the progressed countries are examined, amaung these countries the seasector Peeps an important place and with the income from sea trade Which they gothold of, it can be seen that they completed development activities about every fieldat.Ship sector is a bind of industry which helps develope of industry, attracts thetechnology transfer provides employment potential, supports national merchant andhelp demand of country.In last years in Turkey the great deviation has been about politics of shipconstruction and preparation. In 1978 importation of ship was left free, fluctuationabout petrol crisis and free fore sale of ship in world, the other reason shipownerswarted to buy their ships from out of Turkey. Increasing the prices of petrol hasVreflected to freight and of this reason clamness has terminated with stoping ofinvestment about this sector.Determining of capacity in shipyards the main factors are process of steelcomplex anol skid which constructed of steel hull possibilitles. The shipyards shouldtry to develop their. Steel hull skid possibilities in order to make true their aims.Business Enterpries have to work for; growthing and business system must bean example organisation. Which in owner sector.Shipyards works customer and long project not to be selling organisation.Very kind of works of different so must be one kind of be the same kind factory andthe same kind of workThe problem of groupment should be solution; seince of century andbusinessman enterprise organisation must be. For this our university has oneinformation sectory, each work and personnel rating should be.Turkish ship construction sectory has to be level and for each year onemillion DWT new construction shipping capacity like another growing country orgoverment help do directly or indirectly must do it.Tezi Haz rlayan : Ender DOĞANTez Danışmanı : Prof.Dr. Vasfi HAFTACITez kabul Tarih ve No : 28.01.1999 99/2Jüri Üyeleri : Prof.Dr. Vasfi HAFTACIProf.Dr. Ali AKDEMİRDoç.Dr. Mustafa KÖKSALen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTersane örgüt yapılarının fonksiyonel örgütleme yönünden incelenmesi
dc.title.alternativeA survey of functional organization of shipyard's organized structure
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmShipyards
dc.subject.ytmTechnology transfer
dc.subject.ytmOrganization
dc.subject.ytmShipbuilding
dc.identifier.yokid348921
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid249041
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess