Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Hüseyin
dc.contributor.authorTosun, Veysel
dc.date.accessioned2020-12-29T13:38:53Z
dc.date.available2020-12-29T13:38:53Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430613
dc.description.abstractVII ÖZET Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulları 2. kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersinde uygulanan `Alıştırma yöntemi ile Gösteri yöntemi` nin hangisinin daha etkili olduğunu araştırmaktır. Bu amaçla öğrenciler ve öğretmenler üzerinde bir araştırma yapılmıştır, öğrencilere öğrenmekte çok zorlandıkları Milli eğitim bakanlığı beden eğitimi dersi öğretim programında yer alan voleybolda tenis servis atma tekniği uygulanmıştır. Araştırmaya üç farklı ilköğretim okullarından 6-7-8. sınıf öğrencilerinden 219 kız-231 erkek öğrenci katılmıştır, öğrencilerden 225 alıştırma yöntemi, 225 gösteri yöntemi olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. İlköğretim okulları 6-7-8. sınıflarda beden eğitimi dersine gren 20 beden eğitimi öğretmeni üzerinde de bu konu ile ilgili bir araştırma yapılmıştır. Gruplar ders esnasında denenmiştir. Alıştırma yöntemi ile ders yapan öğrencilere hataları hataları sözlü olarak anında hatalarım düzeltmeleri için söylenmiş, gösteri yöntemi ile ders yapan öğrenciler kamera videoya kayıt ettirilerek hatalarım düzeltme yöntemi uygulanmıştır. Derslerin sonunda ise `FIVB` tarafından onaylanan uluslar arası oyun kurallarına uygun olarak test yapılmış sayısal değerler alındıktan sonra bilgisayar aracılığı ile analize tabi tutulmuş ve analizde yüzde ve frekans hesabı uygulanmıştır. Voleybolda servis atma tekniği ders sonlarında test edilmiş testler incelendiğinde gösteri yöntemi ile ders yapan öğrenci grubunun alıştırma yöntemi ile eğitim yapan gruba göre ö.sınıf öğrencilerinde % 8,7 daha başarılı oldukları, 7sınıf öğrencilerinde % 8,7 daha başarılı oldukları, 8.sınıf öğrencilerinde % 9,5 daha başarılı oldukları görülmüştür. Beden eğitimi öğretmenleri üzerinde yapılan araştırmada ise ; 2. kademe beden eğitimi dersine giren öğretmenlerin %65'i gösteri yönteminin,%35'i ise alıştırma yönteminin daha etkili olduğunu belirtmişlerdir.
dc.description.abstractvm SUMMARY The aim of this working is examine which methot is more effective examine methot and showing methot that is used in physical education lesson. For that reason, it was done an investigation about students and teachers. Students are difficult for serving volleyball was practiced. 219 grils and 231 boys were added to the investigation from 6 th, 7 th, 8 th classes of different schools. Students were divided in to two groups of exercise methot and showing methot. Investigation was done twenty physical education teachers in Muğla. Groups of students were tried in lesson in the students that are studying examine methot, mistakes that students done, were said and the students were corrected their acts. In the students were working with showing methot, mistakes were recarted to a video and it was watched and wanted them to correct themselves. And of the lesson the students were tasted according to the international vollyball ruler. After getting the numerical result, they were examined in computer and percentage and frekans were practiced on this examine. Serving technicks were tested end of lesson and when this test were examined, that was shown. The students grup who educated whith showing methot more succesfull then the students who educatted with examine methots. In 6 th classes %8,7, In 7 th classes %8,7, In 9 th classes %9,5. In the examine that was done on physical education teachers, that was determined %65 of the teachers said showing methot is more effective.%35 of the teachers said examine methot is more effective.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleİlköğretim okulları II. kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersi öğretiminde kullanılan gösteri yöntemi ile alıştırma yöntemlerinin karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid141773
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137349
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess