Show simple item record

dc.contributor.advisorMollaoğulları, Hacalet
dc.contributor.authorKorucu, Gonca
dc.date.accessioned2020-12-29T13:38:39Z
dc.date.available2020-12-29T13:38:39Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430524
dc.description.abstractBu çalışmada Denizli il merkezindeki 60 ilköğretim okulundaki beden eğitimi öğretmenlerinin ve okul yöneticilerinin görüşlerine dayalı olarak, ilköğretim okullarında beden eğitimi dersi uygulamalarında beden eğitimi öğretmenlerinin karşılaştıkları güçlükleri ve okul yöneticilerinin bu konudaki tutumlarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçla, beden eğitimi öğretmenlerinin ve okul yöneticilerinin güçlüklerle ilgili fikirlerini ve çözüm önerilerini tespit etmek için bir anket çalışması uygulanmış ve elde edilen sonuçların frekans analizi yapılmıştır. Araştırma, giriş, genel bilgiler, materyal ve yöntem, bulgular, sonuç ve öneriler olmak üzere beş bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde tezin konusu kısaca açıklanıp, tez sırasında yapılan çalışma ile ilgili genel bilgiler verilerek elde edilen sonuçlar ifade edilmektedir. Genel bilgiler bölümünde Türkiye'de ve dünyada beden eğitimi öğretmenliği tarihi gelişimi hakkında bilgi verilmekte ve mesleki uygulamada karşılaşılan problemler ve uygulanan çözüm yöntemleri hakkında yapılmış araştırmalarla ilgili bilgiler verilmektedir. Materyal ve yöntem bölümünde öğretmenlere ve okul yöneticilerine uygulanan anket sorulan açıklanmakta ve anketin uygulandığı okullar, idareciler, ve öğretmenler ile ilgili genel bilgiler verilmektedir. Bulgular bölümünde, anketlerin tamamlanmasından sonra her soru hakkında istatistiksel değerlendirme yapılmış ve grafikler oluşturulmuştur. Sonuç ve öneriler bölümünde, beden eğitimi öğretmenlerinin ve okul yöneticilerinin anket sorularına verdikleri cevaplar ve istatistik değerlendirmeler sonucunda, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri ifade edilmiştir. Çalışma sonucunda beden eğitimi öğretmenlerinin ne derecede ne gibi güçlüklerle karşılaştıkları ve okul yöneticilerinin bu konudaki ilgi ve tutumları ortaya konulmuştur. Birçok konuda görüş birliği olmasına rağmen beden eğitimi öğretmenleri ve okul yöneticilerinin bazı konularda farklı düşüncelerde oldukları belirlenmiştir. Ortak yöneltilen soruların korelasyon analizi ile görüş farklılıklarının veya uyumunun oranlan tespit edilip çözüm önerileri sunulmuştur.
dc.description.abstractIn this study, determination of the difficulties facing the physical education teachers in the application of physical education lesson applications in elementary schools and the behaviours of the school managers about this subject is aimed depending on the views of physical education teachers and school managers in elementary schools. For this purpose, a survey study is applied to determine the views and solution suggestions of physical education teachers and scool managers and frequency analysis is applied to the obtained results. The research consists of five groups which are introduction, general knowledge, material and method, findings, results and suggestions. In the introduction section, the subject of the thesis is briefly explained, general knowledge about the study made during the thesis is given and the obtained results are stated. In the general knowledge section, knowledge about the historical development of physical education in Turkey and in the world is given and information about the studies made about problems faced in the professional application and the solution methods applied is presented. The questions of the survey applied to the teachers and school managers are explained in the material and method section and general knowledge about the schools, managers and teachers to which the survey is applied is given. As a result of the study, the degrees and types of difficulties facing the physical education teachers and the interests and behaviours of school managers about these subjects are evaluated. Though there is an agreement about many subjects, it was found that physical education teachers and school have different thoughts about some subjects. With the correlation analysis of the common questions, the rates of difference or harmony in views are determined and solution proposals are presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleİlköğretim okullarında beden eğitimi ve spor derslerinde beden eğitimi öğretmenlerinin karşılaştıkları güçlükler ve okul yöneticilerinin bu konudaki görüşleri (Denizli il örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmDenizli
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid163507
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147382
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess