Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdemir, Ali
dc.contributor.authorMeriç, Nilgün
dc.date.accessioned2020-12-29T13:38:38Z
dc.date.available2020-12-29T13:38:38Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2019-01-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430522
dc.description.abstractMotivasyon tekniği olarak ajitasyonu ele alan çalışmanın temel dayanağı, insanların hayatları boyunca hissettikleri heyecanlandır. Bu heyecanların yapıcı etkilerinin kullanılarak insanlara motivasyon sağlamasını amaç edinen bu çalışmada, öncelikle motivasyon kavramının ne ifade ettiği ve motivasyon sonucunda ortaya çıkması gereken çıktıların ne olduğu üzerinde durulmuştur. Motivasyon, insanların bir şeyi yapmayı istemelerini sağlamaktır. Motivasyonun çıktısı olarak; proaktivite, çalışkanlık, inisiyatif, yaratıcılık, akıcılık, uyum ve değişim belirlenmiştir. Çalışmada heyecanlar yedi temel grupta İncelenmiştir. Bunlar; öfke, üzüntü, korku, umut, zevk, şaşkınlık, sevgi dir. Bu heyecan grupları doğru kontrol edildiği takdirde, motivasyonun çıktılarını sağlar. Öfke, çalışkanlık; üzüntü, yaratıcılık; korku, inisiyatif; umut, proaktivite; zevk, akıcılık; şaşkınlık, değişim; sevgi,uyum sağlayacak, sonuçta insan motive olacaktır. Zira motivasyon bu yedi çıktının sinerjisi yaratıldığında etkin olur. Kuramsal çalışmanın uygulanabilirliğini ölçmek amacı ile gerçekleştirilen uygulama çalışması, Akkök Grubu kuruluşlarından 50 adet üst ve orta düzeydeki yöneticiye uygulanmıştır. Elde edilen genel sonuçlar, %70 oranında `Katılıyorum`, %15 oranında `Kararsızım` ve %15 oranında `Katılmıyorum` şeklindedir. Anahtar Kelimeler: Motivasyon, Ajitasyon, İletişim, Heyecanlar, Duygular
dc.description.abstractBase point of this study, which uses agitation as a method of motivation is a basic, life-long feeling of the mankind: Emotions. It is described firstly the meaning of the motivation and examined the way to obtain motivation by using reactions of the mankind to exicetements in this study. Motivation is to obtain willing to do something. Reactions of motivation are proactivity, diligence, initiativeness, creativeness, continuation, harmony and change. Emotions are examined out of seven fundamental groups -anger, sorrow, scare, hope, pleasure, confuseness and love- in this study. The result is just the motivation if these excitement groups are well-commanded. Direct relations between anger and diligence, sorrow and creativeness, scare and initiativeness, hope and proactivity, pleasure and continuation, confuseness and change and love and harmony forms motivation which could only be effective if it is possible to create cinergy due to reactions of mankind to these feelings, together. A survey made to 50 executive officers of Akkök Group of Companies to test to adaptiveness of theoretical study to the real life. 70 percent of them declarated that they agree with, 15 percent of them have no idea, rest of them do not agree. Keywords: Motivation, Agitation, Communication, Emotions, Feelings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMotivasyon yöntemi olarak ajitasyonun incelenmesi
dc.title.alternativeExamining of agitation as a method of notivation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-14
dc.contributor.departmentYönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmAgitation
dc.identifier.yokid101106
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid97335
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess