Show simple item record

dc.contributor.advisorAfyon, Yakup Akif
dc.contributor.authorKirkpinar, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T13:38:36Z
dc.date.available2020-12-29T13:38:36Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430504
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Muğla ilinde okuyan lise son sınıf öğrencilerinin boşzamanlarının değerlendirme biçimlerini belirlemektir.Bu amaçla Muğla il merkezi ve 9 ilçesindeki liselerin son sınıfinda okuyan tesadüfıörneklem metoduyla belirlenen 30'ar öğrenci toplam 300 kişi araştırma kapsamına alınmış vedeneklere uzman görüşleri alınarak hazırlanan 30 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen verilerin bilgisayarda frekans dağılımları, yüzde değerleriyorumlanmış tablolar haline dönüştürülmüştür.Kişisel bilgilerine göre; öğrenciler 17-18 yaşlarında. %51'inin kız %49'unun erkekolduğu, katılan deneklerin genellikle de iki kardeş olduğu, aile gelirlerinin babası tarafındansağlandığı ve orta gelir düzeyine sahip oldukları görülmüştür.Boş zaman değerlendirme biçimleri bakımından ise; ders dışı zamanlarını genellikledinlenerek geçirdikleri, cumartesi ve pazar günleri çalışmadıkları, yaz tatilleri ve şubattatillerinde tv seyrettikleri ve dinlendiklerini belirtmişlerdir.Okullarından boş zaman eğitimiile ilgili bilgiler aldıkları, boş zaman faaliyetleri ile ilgili yayınlar okumadıkları, öğretmenlerinkendilerini bilgilendirdiği, ailelerinin boş zaman değerlendirmesi ile ilgili bilgiler verdiklerigörülmüştür.Hafta içi okul çıkışı boş zamanlarını tv seyrederek ve dinlenerek geçirdikleri,hafta sonlan gezerek, dinleyerek geçirdikleri, boş zaman değerlendirmede zorlukçekmedikleri, boş zaman faaliyetlerine haftada 1-2 gün katıldıkları, günlük 2 saat boş zamanfaaliyetlerine katıldıklarını belirtmişlerdir.Ancak yeterince boş zaman faaliyetlerine katıldıklarına inanmadıklarını belirtmişler,sebebini ise; yeterli vakit bulamama ve ekonomik sebeplerin olduğunubelirtmişlerdir. Çoğunlukla hoş zamanlarını evde geçirdikleri, bunu tercih etme nedenlerininevlerini güzel bir ortam olarak kabul ettikleri, üzerlerinde dinlendirici bir etki bırakması,eğitici bulmaları, arkadaş grubuyla faaliyetlere katıldıkları, şayet imkan verilirse boş zamanfaaliyetlerinde okuma, tv seyretme ve dinlenmek istedikleri ve boş zamanlarını bu şekildeverimli kullandıklarına inandıkları görülmüştür.Sonuç olarak lise son sınıf öğrencilerinin boş zamanlarını yeterince ve uygun birşekilde değerlendiremedikleri, katılım biçimlerinin pasif olduğu, evlerinde dinlenerek. tvseyrederek geçirdikleri, gelir düzeylerinin orta olması nedeni ile diğer faaliyetlerekatılamadıkları anlaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this ~vork is to designate kinds of leisure time evalvation at high schoolsWho are studying in Mugla City.With this aim, senior thirty each students 300 people Mugla city center and its 9districts has been desingnated by change have been taken to research scope and 23-question- public survey which is prepared by taking experts apinion are carried out to guineapigs.Datums which is abtaried from public surveys, frequency dispersion in computers, itspercentage has been explained and has been turned into tables.According to personal information it has been that students 17-18 years old and % 51girls, % 49 boys, that guinec pics, who are portcipated in are usually siblings, that fatniliyincomes are pravided by their fathers and that they have middle level of income.From the paint of we have of kings of free time avalvation, they have explained thatthey spend their time after school by usually resting that thet don?t study in saturdays andsundays, that they watch and rest in summer holidays and semesters, that school managementsprovide oppornitiy that they get information about free time education from their schools, thatthey don?t read anything about free time activities that teachers give them inforniaiton, thattheir families give information about free-time evaluation that they join free-time activities 1-2 days a week, that they pertieipate in free-time activities for a day 2 hours.But they have explained thjat they don?t believe that they attend free-time activiesenough, and they explanied it?s reason it they don?t have enough time and econiomcal reasonsit has been seen that they spend their time usually at home, that the reason for choosing this isto except their home as a beautiful at moscphere, thatgive them a resting effect, that they find it educational, that they participate in activities withtheir friends groups that if anyOpportunities are given, they want reading. watching tv and resting in free-timeactivities and that they believe using free-time fruitful with this way in condison. it has beenunderstood that senior students at high schools don?t evalucite their free-time enough andsensibly, that joining kincts are possive that they spend their home by resting. watching tv.that they don?t attend other activities why there level of income is middleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleLise son sınıftaki öğrencilerin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin araştırılması (Muğla ili örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMuğla
dc.subject.ytmEducation sociology
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.identifier.yokid163226
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid191778
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess