Almanya`daki Türk öğrencilerinin eğitim problemlerinin belirlenmesi ve çözüm önerileri geliştirilmesi
dc.contributor.advisor | Akdemir, Ali | |
dc.contributor.author | Kösemen, Jale | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:38:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:38:30Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430470 | |
dc.description.abstract | ALMANYA'DAKI TURK ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİM PROBLEMLERİNİN BELİRLENMESİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ GELİŞTİRİLMESİ ÖZET Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla istendik ve kalıcı değişiklikleri meydana getirme süreci olduğuna göre eğitimsel problemler de bu süreçte ortaya çıkan sorunları ifade etmektedir. Almanya'da yaşayan öğrencilerin eğitim problemlerini tespit etmeyi ve olası çözüm önerileri geliştirmeyi hedefleyen bu çalışma üç bölüm halinde düşünülmüştür. Çalışmanın birinci bölümünde; eğitim ve öğretim kavranılan açıklanarak, karşılaştırma yapılmış, ardından Türkiye ve Almanya'nın yurt dışındaki çocukların eğitimsel sorunlarına çare olacağı düşünülen Kültürlerarası Eğitime olan yakınlıkları çeşitli açılardan incelenmek kaydıyla tespit edilmiştir. İkinci bölümde; bireyin eğitim sürecini yaşadığı fizyolojik, sosyolojik çevresi, psikolojik yapısı göz önünde bulundurularak, öğrencilerin aile yapılan, ardından Almanya'da Yabancılar Eğitimi çerçevesinde yoğun olarak yürütülen faaliyetlere katılımdan açılanndan bakılarak Almanya'da yaşayan Türk öğrencilerinin eğitimsel problemleri farklı yansımalarla tespit olunmaya çalışılmıştır. Üçüncü ve son bölüm ise problemler hususunda çözümler üretme safhasıdır ki; bireysel farklılıklar neticesinde çözümler de çeşitlenmektedir. Aile ve okul işbirliği, okullarda yürütülecek olan geliştirici faaliyet programlan kilit noktası olarak görüldüğünden açıklamalar ve çözümler bu doğrultuda ağırlık kazanmaktadır. Yurt dışına dönmek üzere giden Türk insanı, gelişen zaman ve mekan içersinde gittiği ülkede uzun süreli yaşamaya karar vermiş olsa bile; yüreğini, ilk aynlığında tattığı vatan hasreti hala yakıp kavurmaktadır. Türk'ün kalbi her nerede olursa olsun aym yerden, Türkiye'den, atmaktadır. Türkiye de, bu bağlamda yurt dışındaki öğrencilerin bir kimlik bunalımı sürecine girmelerini engelleme, eğitim problemlerini çözebilme gayret ve çabası içersindedir. Almanya'da yaşayan Türklerimizin asimile Iolmalarına müsaade etmezken varlıklarını idame ettirdikleri topluma da en iyi biçimde uyumunu sağlamaya yönelik çözümler araştırılmaktadır. Türk insanı kendi kültürü ile başka toplumlar içinde problemsiz yaşamayı başarabilecek güçtedir. `Kültürlere saygı evrensel hoşgörünün gereğidir. II | |
dc.description.abstract | TO DETERMINE THE EDUCATION PROBLEMS AND DEVELOP THE SOLUTION SUGGESTION FOR TURKISH STUDENTS WHO LIVES IN GERMANY Summary Education, volition and permanent to bring forth process which individual behavior by own piece of life and the education problems are defined as untrained problems which get right in this process. This study aim to determine the educational problems and make probable suggestion for the students who lives in germany. This study made into three steps. In the first step of this study, to explain the education and instruction, and we compration to each other after that determine the cultural education in different degrees for the students who lives out of the nation about Turkey and Germany. In the second step of this study ; we combine the education period for the individual in the physiological psychology and sociological ways and espacially for their family hoods after that we determine the education for the foreing students which goes on hard work in different degrees so that we study to determine the educatinol problems for the Turkish students. In the third step of this study ; in this step we are going to produce the solutions about the problems. the problems change by the individual becouse of some factors like family school The solutions for the problems are based on the family and school foctors so that we give pressure in this area. IllThe turkısh people who went to foreing countries think to get back in a small period time but changing time and place then cancel the turn back the period ınthıs long period they don7 1 forget their natınalıtıes.Their hearts still working in the center of Turkey so that Turkey want to solve the students problems who gracuade out side the Turkey. So turkey study for the solutions m which our people who lives in Germany we never give permition for change their selfs. Turkish people have the power in which for living m the foreing counties. IV | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Almanya`daki Türk öğrencilerinin eğitim problemlerinin belirlenmesi ve çözüm önerileri geliştirilmesi | |
dc.title.alternative | To Detemine the education problems and develop the solution suggestion for Turkish students who lives in Germany | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Intercultural education | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Abroad | |
dc.subject.ytm | Germany | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.identifier.yokid | 109872 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 107106 | |
dc.description.pages | 152 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |