Show simple item record

dc.contributor.advisorKishalı, Yunus
dc.contributor.authorKaplan, Ekrem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:38:25Z
dc.date.available2020-12-29T13:38:25Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430444
dc.description.abstractTEZ OZETI Anahtar kelimeler: Küreselleşme,değişim, rekabet ve yaratıcılık Küreselleşmenin dünyada en hakim olgu olduğu,küresel değişimlerin bütün dünyada etkisini gösterdiği günümüzde,ülkelerin ve işletmelerin bu değişimlere ayak uydurma zorunlulukları doğmuştur.KüreselIeşmenin tüm dünyaya hakim olmasıyla birlikte gelişen küresel rekabet,işletmeleri adeta birbirine düşman hale getirmekte hayatta kalabilmek için,işletmelerin birbirleriyle rekabet etmelerini, etkin bir rekabet gücüne sahip olmalarını gerekli kılmaktadır. Durmadan hızı artan değişimlerin,gittikçe şiddetlenen rekabet ortamının etkilerini derinden hisseden işletmeler,artık marjinal ve yeni faaliyetlerde bulunmak durumundadırlar.Değişen dünyada hayatta kalabilmenin, başarılı bir işletme olabilmenin yo!u,değişimIere ayak uydurmaktan, yenilikleri benimsemekten ve yenilikçiliğe ve yaratıcılığa daha önemle yaklaşmaktan geçmektedir.Rakiplerinin düşünmediği,yapmadığı şeyleri yapmak,yeni,başka, sıradışı, marjinal fikirleri bulmak ve uygulamak,kısaca yaratıcı olmak, bu küresel rekabet atmosferinde işletmelere büyük avantajlar sağlayacaktır. Çağdaş küresel işletmecilikte yaratıcılığın yeri ve önemini ve etkin bir şekilde yönetimini ele alan bu araştırmanın birinci bölümünde,dünyada yaşanan küresel değişimlere değinildikten sonra küreselleşmenin tanımı ve küreselleşme süreci üzerinde durulmuştur. Küreselleşmeyi yönlendiren faktörler sıralanmış, bu faktörlerden özellikle rekabet kavramı üzerinde yoğunlaşıImıştır.Bölümün sonunda ise küreselleşmeyi eleştiren yaklaşımlara yer verilmiştir. ikinci bölümde ise değişim ve dönüşüm kavramları üzerinde durulmuş, değişim,gelişme ve yenilik kavramlarının tanımları verilmiştir. Değişim ye dönüşüm yönetimi ile yenilikçilik tanımlandıktan ve işletmelerdeki önemi vurgulandıktan sonra yaratıcılığa geçiş yapılmış,bu kavramların yaratıcılıklailişkisi açıklanmaya çalışıImıştır.Yaratıcıhk, düşünme ve yaratıcı düşünme kavramları açıklanmışın sonunda yaratıcılığa engel oluşturan konular belirtilmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümünde,yaratıcıhk yönetimi konusu ele ahnmıŞjküresel işletmecilikte yaratıcılığın yeri,önemi ve kullanım alanları açıklanmıştır.Bireysel ve örgütsel yaratıcılık kavramları tanımlanmış,yaratıcı bireylerin ve örgütlerin özellikleri sıralanmıştır.Problem çözümlerinde kullanılan yaratıcı teknikler açıklanmış,kariyer yönetimiyle yaratıcılığın önemli ilişkisi vurgulanmıştır.Bölüm sonunda ise işletmelerdeki çatışma ve gerilimleri,yaratıcıuk yönelimli kullanma yolları anlatılmıştır. Araştırmanın son bölümünde ise yenilikçi ve yaratıcı uygulamalardan örnekler verilmiştir.Geçmişteki ve günümüze yakın tarihlerdeki bilimsel bu!uşlar,teknolojik yenilikler,yaratıcı yönetim teknikleri ve çözüm yollan ve sıradışı reklamlar, bu örnekleri, oluşturmaktadır. Küresel işletmeciliğin, çağdaş işletmecilikle aynı anlamı ifade ettiği günümüzde,küresel değişimlere ve küresel rekebete uyum sağlamanın yoIunun,yeni!ikçiIik ve yaratıcılıktan geçtiğini vurgulamaya çalışan bu araştırma, çağdaş küresel işletmecilikte,yaratıcı süreçlerin yadsınamaz bir yeri ve önemi olduğunu belirtmektedir.Bu araştırma,geleceği hedefleyen işletmelerin,yaratıcı düşüncelere önem vermeleri ve etkin bir yaratıcılık yönetimi programını uygulamaları gerektiğini dile getirmektedir. n
dc.description.abstractABSTRACT Key words: Globalization, change, competition, creativity It's a must after globalization dominated the world and global changes effected world to comply with this trends for companies. Global competition makes companies enemies of each and entails companies to compete each better and to have greater competitive edge. Companies feeling effects of escalating competition, have to make novel and marginal actions. In this changing world the way of surviving is complying with the new trends and approaching creativity and novelty closer. Doing what rivals are not doing and thinking, finding unusual and marginal ideas, in short, being creative is the greatest advantage for firms in this competitive world. Within contemporary global management, this research about importance of creativity, mentions about globalization in the first chapter. Factors leading globalization are numerated and competition is especially mentioned. At the end of the chapter critiques are discussed. In the second chapter concepts of change and transformation are discussed. Firstly management of change and conversion is emphasized and than their relation to creativity is argued. Creativity, thinking and creative thinking are explained and at the end obstacles of creativity are discussed. In the third chapter of research, place of creativity in the global business and areas of use are discussed. Individual and organizational creativity concepts are described and characteristics of creative organization and individual are explained. Creativity techniques used in problem salving are explained. At the end inof the chapter clashes within firms and ways of surmounting these via creativity based means, are discussed. ' At the final chapter of research some novel and creative example are put forward. Scientific inventions technological novelties, creative management techniques, unusual advertisements are some of them. This research aiming to emphasize that global management is contemporary management, the way of complying with global competition is novelties and creativity concludes that creative processes are of the greatest importance in today's management The research says that firms targeting future have to attach importance to creative thinking and programs of creative management. rven_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKüresel işletmecilikte yaratıcı süreçlerin stratejik boyutu ve yönetimi
dc.title.alternativeThe Strategic dimension and management of creative processes in global business
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmCreativity
dc.identifier.yokid109733
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107082
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess